تحلیل

صداقت مسئولین امارت اسلامی در خدمت به ملت

دولت افغانستان با تلاش و جدیت بی‌‌سابقه‌ای در بخش تجارت و اقتصاد کشور عزیز کار می‌کند. روابط دیپلماتک با کشورهای جهان و بازکردن دروازه‌های جدید تجارتی از بنادر بین‌المللی مختلف، تلاش برای وصل‌شدن به کشورهای اروپایی از کانال خط راه‌آهن هرات-خواف، گشودن دهلیز هوایی برای تجارت به کشورهای جهان، دیدار با سران حکومت‌‌های منطقه و […]

دولت افغانستان با تلاش و جدیت بی‌‌سابقه‌ای در بخش تجارت و اقتصاد کشور عزیز کار می‌کند. روابط دیپلماتک با کشورهای جهان و بازکردن دروازه‌های جدید تجارتی از بنادر بین‌المللی مختلف، تلاش برای وصل‌شدن به کشورهای اروپایی از کانال خط راه‌آهن هرات-خواف، گشودن دهلیز هوایی برای تجارت به کشورهای جهان، دیدار با سران حکومت‌‌های منطقه و توافق بر سر روابط حسنهٔ تجارتی بدون در نظرگرفتن مسایل سیاسی و اختلافات مرزی، استخراج پی‌درپی معادن دست‌نخورده و نظارت صحیح و دقیق بر عواید حاصله از آن، کنترل قیمت اسعار داخلی و باارزش نگه‌داشتن آن در مقابل ارزهای خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های تجارتی به منظور گسترده‌ترکردن روابط تجارتی، همهٔ این‌ها گام‌های هستند که روزانه برای رشد سریع اقتصاد افغانستان برداشته می‌شوند.

همهٔ این تلاش‌ها به خاطر آوردن سهولت برای ملت عزیز و ایجاد شغل و کار برای مردم کشور، جریان دارد، تا ملت عزیز از فقر طاقت‌فرسا، تنگ‌دستی و بی‌کاری نجات یافته و مجبور به ترک خانه و کاشانه، و سفر به کشورهای خارجی نباشد. با شروع‌شدن کار استخراج معادن، شرکت‌های صنعتی و فابریکه‌های جدید، احداث کانال‌های آب برای آیندهٔ زراعتی کشور، هزارها جوان مشغول به کار شده و از چنگال بی‌کاری رهایی یافته‌اند و با پروژه‌های جدید پیش‌رو، ده‌ها هزار نفر دیگر سرکار خواهند شد.

این غم‌خواری بزرگان امارت اسلامی جای هزاربار شکر دارد. کسانی که دیروز برای استقلال کشور و دفاع از ناموس ملت قربانی دادند، و حتی از فداکردن فرزندان و جگر‌گوشه‌های خود نیز دریغ نورزیدند، امروز بعد از فتح و استقلال کشور، رخ فعالیت‌ها و خدمات خود را به سوی‌ آبادانی کشور و ساختن یک افغانستان خودکفا و بی‌نیاز از شرق و غرب، متمرکز کرده‌اند.

با وجود این اخلاص و صداقت مسؤولین در راستای پیش‌رفت کشور، امیدواری روز‌افزون شده و آرزوهای دیرینهٔ خودکفایی در جنبه‌های تجارت و تولیدات متحقق خواهد شد. ان‌شاءالله‌العزیز.

به امید روزی که در تیتر خبرها فقط بحث از خودکفایی باشد؛ خودکفایی در برق، آب، کشاورزی، نفت و خودکفایی در تولید تمام ما نیازهای ملت. آن روز دور نیست و صبح آرزوها به دمیدن شروع کرده است و در آیندهٔ نه چندان دور، شاهد این برکات خواهیم بود. و ما ذلک على الله بعزیز.