مقامات چگونه مورال عساکر و ادعای مشروعیت را می‌بازند

سخن‌روز: در حالی‌که از یکسو نیروهای خارجی گلیم خود را بر می‌چینند و از سوی دیگر؛ دسته‌دسته عساکر رژیم در نتیجه‌ی عملیات‌های عادی مجاهدین، همراه با اسلحه و تجهیزات شان مسیر خود را تغییر می‌دهند و در پهلوی مجاهدین ایستاده می‌شوند، اظهارات مقامات شکست‌خورده و مورال باخته‌ی رژیم کابل به معنای تیشه زدن بر پای […]

سخن‌روز:

در حالی‌که از یکسو نیروهای خارجی گلیم خود را بر می‌چینند و از سوی دیگر؛ دسته‌دسته عساکر رژیم در نتیجه‌ی عملیات‌های عادی مجاهدین، همراه با اسلحه و تجهیزات شان مسیر خود را تغییر می‌دهند و در پهلوی مجاهدین ایستاده می‌شوند، اظهارات مقامات شکست‌خورده و مورال باخته‌ی رژیم کابل به معنای تیشه زدن بر پای خود است.

شخص نیمه‌جان به نام اسد خالد که به حیث وزیر دفاع رژیم شناخته می‌شود، پس از اینکه مدت زیادی ناپدید بود، یکبار دیگر به میدان آمده است. او پری‌روز در یک جلسه‌ای ضمن سخنرانی به عساکر خود گفت: شما سراسمیه نباشید، جامعه جهانی هنوز هم با ما هستند، پول هم می‌دهند و پس از برآمدن شان ما را کمک هوایی هم می‌کنند.

پیش از وی، حمدالله محب، مشاور کودک‌مزاج امنیت رژیم در سخنرانی به ماموران دولتی گفته بود: اگرچه با رفتن خارجی‌ها پول و امکانات ما کاهش می‌یابد، اما شما سراسیمه نشوید و آماده‌ی جنگ با طالبان باشید، اگر دیگر چیزی در توان نداشته باشید، دست‌کم پوست‌های فیسبوکی در حق نیروهای امنیتی خود بکنید. این هم می‌تواند مورال عساکر ما را بلند ببرد.

هدف از اینگونه اظهارات مقامات ظاهرا روحیه دادن به عساکر مورال باخته‌ی خود است، اما در حقیقت اینگونه بیانیه‌ها آن‌ها را بیش‌تر وحشت‌زده می‌سازد، و مشروعیتی را به گفته‌ی ایشان؛ پس از خروج اشغالگران به دست آورده اند و جهاد با آن‌ها ناروا شده است، دوباره از دست می‌دهند. زیرا وزیر دفاع رژیم به عساکر خود می‌گوید: اگر اشغالگران بروند باز هم به حمایه‌ی هوایی خود از ما دوام می‌دهند و برای ما پول و سلاح می‌دهند.

آیا با چنین اعترافات، باز هم افرادی امثال قاسم حلیمی ادعا می‌توانند که جهاد با آن‌ها ناروا است؟ هرگاه خارجی‌ها به نفع شما بمبارد کنند و پول و سلاح تان را هم امریکا روان کند، شما با کدام دهن لاف می‌زنید که اکنون ما مسلمانان واقعی شده ایم و طالبان دیگر نباید در برابر ما جهاد بکنند؟

و نیز مشاور نابالغ امنیت که در اوج نا امیدی می‌گوید اگر دیگر کاری نمی‌توانید، دست‌کم با پوست‌های فیسبوکی تان از ما حمایت کنید، این نشان‌دهنده‌ی اوج سراسیمگی و سرگردانی مقامات رژیم است. مقامات رژیم لحظات نزدیک‌شده‌ی نابودی خود را به چشم سر مشاهده می‌کنند و از سراسیمگی بسیار چنان یاوه‌سرای می‌کنند، که ادعای مشروعیت امثال قاسم حلیمی را با لگد می‌زند.