تحلیل

مجاهد شیک‌پوش غزه‌ای

در همین چند روز، آن مجاهد شیک‌پوشی که با لباس شیک و رسمی، تانک‌های اسراییلی را از فاصله‌ای بسیار نزدیک هدف می‌گرفت، به شهادت رسید.

تقریبا ۱۵۰ روز است که مسلمانان غزه در خاک‌وخون می‌غلطند، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های حقوق بشر را خواب برده و گویا کور شده‌اند و جنایات اسراییل را نمی‌بینند.
حاکمان عرب بجای کمک به مسلمانان، دست یاری به سوی اسراییل دراز کرده‌اند و با آنان همکاری می‌کنند.

در این میان، اما جوانان شجاع غزه و فداییان سربه‌کف از مجاهدین آنجا، افسانه‌ها را تحقق بخشیده‌اند و ۱۵۰ روز است که در پیکار رودررو با دشمن خونخوار، صدها تن از سربازان آنان را از پای‌ درآورده‌اند، خود طعم عزت را چشیدند و به سربازان اسراییلی که در خوی‌شان ترس از مرگ است، طعم ذلت و مرگ را چشاندند.

در همین چند روز، آن مجاهد شیک‌پوشی که با لباس شیک و رسمی، تانک‌های اسراییلی را از فاصله‌ای بسیار نزدیک هدف می‌گرفت، به شهادت رسید.
حمزه هشام عامر، یکی از آن عده مجاهدین دلاوری بود که در کوچه‌پس‌کوچه‌های غزه راکت به دست، تانک‌های دشمن را هدف قرار می‌داد و آن‌ها را طعمهٔ آتش می‌کرد و با استایل جذاب خود توجه مسلمانان جهان را به خود جلب کرد و با لباس شیک و مجلسی‌اش خواست به جهانیان نشان دهد که مجاهدین غزه، دشمن را در چنان باتلاقی انداختند که هدف‌قراردادن تانک‌های‌شان برای مجاهدین مثل آب خوردن است. گویا شبیه کسی که در مجلسی نشسته و مشغول نوشیدن چای هست، برای چند دقیقه تانکی را هدف قرار بدهد و برگردد و مشغول چای خوردن باشد.

در جنگ غزه درس‌ها و عبرت‌های عظیمی برای صاحبان خِرد است‌. همانگونه که ابوعبیده حفظه الله؛ سخنگوی حماس در سخنان اخیرش گفت، حق‌ فقط با قوت پس‌گرفته می‌شود.
امت اسلامی باید از این غزوات و جنگ‌ها درس بگیرند و بدانند که سرخم کردن جلوی ظالمان راه حل نیست. تعامل و تساهل در برابر ظالمان، آن‌ها را جرأت‌مند می‌کند و مظلومیت مسلمانان را بیشتر‌.
امروز آن مجاهد شیک‌پوش شهید شده، اما یادوخاطره‌اش در اذهان مسلمانان باقی خواهد ماند.
باشد که مسلمانان هم از مغلوبیت فکری و بردگی روانی نجات پیدا کنند و با دستان خود، تاریخ را رقم بزنند و راه حلی برای متون سخت و مغلق این قسمت از صفحات تاریخ پیدا کنند.