لکچرهای نامتوازن و طرح‌های تکراری

سخن‌روز: رئیس اداره کابل دیروز یکبار دیگر لکچر نامتوازن و مملو از خیالات خشک، حرف‌های خلاف صلح و واقعیت‌ها را در پوهنتون کابل ارائه کرده است. اشرف غنی به‌جای اینکه بر شکست و رسوایی خود در صحنه‌های عمل، سیاست و جنگ اعتراف کند و بپذیرد که طالبان برنده‌ی این همه میدان‌هاست و اکنون صدای طالبان […]

سخن‌روز:

رئیس اداره کابل دیروز یکبار دیگر لکچر نامتوازن و مملو از خیالات خشک، حرف‌های خلاف صلح و واقعیت‌ها را در پوهنتون کابل ارائه کرده است.
اشرف غنی به‌جای اینکه بر شکست و رسوایی خود در صحنه‌های عمل، سیاست و جنگ اعتراف کند و بپذیرد که طالبان برنده‌ی این همه میدان‌هاست و اکنون صدای طالبان در سطح بین المللی شنیده می‌شود، و نیز با حملات چند دلگی‌های طالبان چند ولسوالی و ده‌ها بیس را در یکروز تخلیه می‌کنند، اما متاسفانه با تمام چشم سفیدی، سرزوری و بی‌شرمی هنوز هم در خواب و خیال تسلیمی و یکجا شدن طالبان با اداره بوسیده و فروپاشیده کابل را می‌بیند، و همچنان تلاش می‌کند تمام شکست‌های خود را به پاکستان نسبت دهد.
اشرف غنی و دارودسته اش اگر به حاشیه‌ها و رمزهای سیاست نمی‌دانند، اکنون این را باید درک کنند که آنانی‌که تو و تمام پرسونل رژیم ترا بر اریکه‌ی قدرت نشستاندند و اعاشه، اباته و دیگر زهر و زقوم رژیم را فراهم می‌کنند، به این نتیجه رسیده اند که مقابله با امارت اسلامی شانه زدن با کوه است و به‌جز تن دادن به پیمان دوحه؛ سائر راه‌ها و طرح‌ها به معنای دچار شدن با شکست فضیح‌تر است، پس این مفکر سرگردان و پریشان حال کیست که توسط لکچر‌های بی‌معنا به حرف‌های نامتوازن و اتهامات تکراری پناه می‌برد و برای بقای خود دست و پا می‌زند.
اگر کلید معضل افغانستان نزد کشور همسایه است، پس تو جناب مفکر صاحب که به پایگاه‌های نظامی آن کشور رفتی و در میدان هوایی چکلاله با مقامات مهم آن کشور مخفیانه دیدار نمودی، آیا این کار سودی برایت داشت؟
ازین بیشتر به فکر خاک پاشیدن به چشم ملت مباش. طالب اگر امریکا و ناتو را می‌تواند به پایان اشغال این کشور وادار بسازد، پس رژیم کابل که زاده‌ی آن اشغال است در تلاش داغ نگه‌داشتن آتش جنگ و دوام دادن فجایع نباشد.
فیصله‌ی ملت مجاهد و متدین افغانستان اینست که عوامل خارجی و داخلی اشغال ریشه‌کن شوند و افغانستان باید توسط افغان‌های مخلص و مومن زیر چتر نظام واقعی اسلامی به سوی تغییر مثبت و اصلاح به پیش برود.