لحظات سقوط مزدوران امریکا و ناتو

سخن روز: پس ازانکه رئیس جمهور امریکا جو بایدن بسیار به صراحت گفت که پیمان دوحه تنها با ترامپ نه بلکه با دولت امریکا بود و زمان خروج کامل آن ها از افغانستان فرا رسیده است، غلامان ارگ نشین بدون اینکه کسی ازان ها بپرسد که چه حال دارید و با چه سرنوشت دچار هستید!؟ […]

سخن روز:

پس ازانکه رئیس جمهور امریکا جو بایدن بسیار به صراحت گفت که پیمان دوحه تنها با ترامپ نه بلکه با دولت امریکا بود و زمان خروج کامل آن ها از افغانستان فرا رسیده است، غلامان ارگ نشین بدون اینکه کسی ازان ها بپرسد که چه حال دارید و با چه سرنوشت دچار هستید!؟ همه به یک صدا شروع کردند که با سقوط رو به رو نیستند و اطمینان کاذب از بقای خود می دهند.

در این سلسله لاف و پوف ها، دیروز اشرف غنی ضمن سخنرانی به یک جلسه، استدلال کرد که رژیم او چهل هزار سرباز کماندو دارد که در کشتار مردم و ویرانی خانه ها تجربه کافی دارند و همه روزه در سراسر کشور حدود پنجاه عملیات بزرگ انجام می دهند. به باور آن ها؛ هنوز پایه های رژیم ارگ نه لرزیده است، بلکه این نیروهای کماندوی می توانند از جمهوریتِ اشرف غنی، صالح و محب دفاع کنند.

اما حقیقت اینست که دروغگو حافظه ندارد. همین اشرف غنی بود که چندی پیش در مصاحبه با یک تلویزیون غربی گفته بود که معاشات، تیل و دیگر مواد لوژیستیکی نیروهای چهارصد هزار نفری ما را امریکا می دهد، حتی ما ده نفر را هم در اردوی خود بدون رضایت امریکا عزل و نصب نمی توانیم. او افزوده بود: اگر امریکا برای مدت اندکی هم معاشات و تیل ما را قطع کند اردوی ما با فروپاشی مواجه می شود و سپس نه ارگ می ماند و نه هم مفکران و مشاورانی که گرد دسترخوان ارگ جمع شده اند!

هرگاه رئیس ارگ به زبان خود سرنگونی رژیم خود بدون دالر و ماشین جنگی امریکا را یقینی می داند، پس با کدام چشم با مردم رو برو می شود و می گوید ما این قدر نیروهای (بی روحیه) کماندو داریم و می توانیم پس از خروج امریکا هم از جمهوریت تقلبی و رژیم بوسیده خود دفاع و محافظت کنیم؟

هر چه حال همدردی و همنوایی ملت افغانستان با این رژیم به همه معلوم است، که با حضور و کمک‌های مالی، سیاسی و نظامی امریکا، اروپا و ناتو نتوانست از میان جمعیت چهل ملیونی افغان‌ها یک ملیون رای شفاف بگیرد.

واضح است که حمایت مردمی این رژیم با صفر ضرب می‌خورد. این ها پس از خروج امریکایی‌ها تاب مقاومت در برابر ملت را ندارند. ملیشه‌های قاتل و اجرتی به‌اصطلاح کماندو، صفر یک، دو، سه وغیره با قطع شدن دالر‌های امریکایی صلاحیت این را ندارند که از این رژیم مفسد، ظالم، خونخوار و چند نفری دفاع کنند و از سقوط نجات دهند.