فرصت صلح؛ مانورها و اخطارهای جنگی رژیم کابل

سخن روز: درین اواخر، یک هیئت بلند رتبه رژیم کابل که شامل مقامات ارگان های امور داخله، دفاع و استخبارات بود، به بعضی ولایت ها سفر کردند. یک عضو این هیئت و رئیس امنیت رژیم «حمدالله محب» ضمن سخنرانی در یک جلسه، در باره این سفر گفت که به تمام قول اردوها رفتند، والیان، رئیسان […]

سخن روز:

درین اواخر، یک هیئت بلند رتبه رژیم کابل که شامل مقامات ارگان های امور داخله، دفاع و استخبارات بود، به بعضی ولایت ها سفر کردند. یک عضو این هیئت و رئیس امنیت رژیم «حمدالله محب» ضمن سخنرانی در یک جلسه، در باره این سفر گفت که به تمام قول اردوها رفتند، والیان، رئیسان و قومندانان را به جنگ آماده ساختند و به گفته او؛ با آغاز عملیات ها، طالبان را شکست می دهند.

با آغاز گفتگوهای صلح، رژیم کابل به عملیات و حملات بر ضد مجاهدین امارت اسلامی و مردم بی دفاع ملکی شدت بخشید، تعداد زیادی مردم ملکی را در سمت ها و مناطق مختلف شهید، زخمی و بندی کرد، خانه ها، دکان ها، مدارس، مکاتب، کلینک ها و تاسیسات عام المنفعه را تخریب کرد، اما به جز رسانیدنِ تلفات هنگفت جانی و مالی به مردم مظلوم، دیگر هیچ دستاوردی نداشته است. حتی نه تنها هیچ منطقه ای را از نزد مجاهدین در تصرف خود نیاورد، بلکه در بعضی ولایات از ترس مجاهدین ساحات وسیعی را بدون کدام جنگ ترک کرد و مردم از شر شان نجات یافتند.

همچنان رژیم کابل در این فرصت صلح و جریان مذاکرات بین الافغانی در پهلوی جنگ بر ضد مجاهدین، به پروپاگند خود علیه امارت اسلامی نیز وسعت بخشیده است. از رئیس رژیم و معاونان او تا سخنگویان شان تقریبا همه روزه تهمتی را بر امارت اسلامی می بندند. در بعضی موارد، اتهامات دشمن بین خود چنان متصادم می باشند، که هیچ ربطی با هم نمی داشته باشند.

اداره کابل برای ایجاد موانع در راستای مذاکرات بین الافغانی بسیار تلاش کرد و هنوز کوشش دارد که مذاکرات جاری در دوحه در بی نتیجه به پایان برسد. رژیم مزدور برای بقای قدرت خود از هیچ جرم و وحشتی خودداری نمی کند، و حتی به هدف سبوتاژ کردن پروسه صلح؛ انفجارات و حملات پلان شده ای را در کابل به راه انداخت و صدها تن هموطنان ملکی را از بین برد.

مانورها و اخطارهای جنگی ارگ، بیانگر ناکامی و شکست رژیم است. هرگاه یکصد و پنجاه هزار عساکر اشغالگر که به تیکنالوژی پیش رفته مجهز بودند و صدها هزار عساکر اجیر هم دست بسته به خدمت شان ایستاده بودند، مبارزه امارت اسلامی را کمرنگ نتوانستند، ارگ و عساکر اجیر هرگز نمی توانند با مجاهدین امارت اسلامی دست و پنجه نرم کنند.

مجاهدین امارت اسلامی از پاسداری دین و میهن خسته نشده اند، دفاع از ارزش ها، مردم و خاک خود را حق مسلم خود می دانند و به این مبارزه افتخار دارند. ما یکبار دیگر به جهت مقابل تذکر می دهیم که در فرصت صلح، از جنگ، ترور و پروپاگند دست بگیرید، منافع شخصی و حزبی را ترک کنید و مصالح ملی را ترجیح بدهید و فرصت میسر شده صلح را ضایع نکنید.