شهید امیرالمؤمنین و امارت اسلامی

سید شریف/ ترجمه: نسیم‌زاده شهید امیرالمؤمنین ملا اختر محمد منصور تقبله الله رهبری بود که بر دانش، شجاعت و مقاومت جهادی وی حتی دشمن نیز اعتراف می‌کرد. شهید منصور تقبله الله مقاومت جاری جهادی علیه اشغال صلیبی را گسترده و چند جانبه ساخت، هوش دیپلماتیک را با جوش جنگ ضمیمه کرد و در نتیجه، جهان […]

سید شریف/ ترجمه: نسیم‌زاده

شهید امیرالمؤمنین ملا اختر محمد منصور تقبله الله رهبری بود که بر دانش، شجاعت و مقاومت جهادی وی حتی دشمن نیز اعتراف می‌کرد.

شهید منصور تقبله الله مقاومت جاری جهادی علیه اشغال صلیبی را گسترده و چند جانبه ساخت، هوش دیپلماتیک را با جوش جنگ ضمیمه کرد و در نتیجه، جهان را قناعت داد که آمریکا به طور غیرقانونی بر افغانستان تجاوز کرده و قیام ملی به رهبری طالبان علیه آن یک واکنش قانونی می‌باشد.

شهید منصور تقبله‌الله در زمینه نظامی نوآفرینی‌ها داشت. وی برای تربیه‌ی بدنی و فکری مجاهدین معسکرات ایجاد نمود، قطعات خصوصی نظامی تشکیل داد، علاوه بر حملات چریکی امکانات حملات جبهه‌ای را فراهم کرد که برای اولین بار در یک‌ونیم دهه مقاومت مجاهدین توانستند بر مرکز یک ولایت (قندوز) تصرف کنند، ۹۰٪ خاک هلمند را زیر قلمرو در آرند، دشمن از ۷۰٪ خاک فراه پا به‌فرار گذاشت، بسیاری از ولسوالی‌ها و مناطق وسیع را در بغلان، فاریاب، سرپل، بادغیس، غور، بدخشان، ننگرهار، لوگر، میدان وردک، غزنی، زابل و … از لوث دشمن پاک‌سازی کرد و پرچم سفید امن افراشته شد.

شهید منصور تقبله الله در سخت‌ترین شرایط زمانی و مکانی تلاش‌های سیاسی خود را گسترش و سرعت بخشید، در زمان نیابت ایشان دفتر سیاسی در قطر افتتاح شد، از طریق این دفتر روند سفرها به کشورهای مختلف آسیا و اروپا آغاز شد، نمایندگان امارت موقف امارت اسلامی را در کنفرانس‌های بزرگ جهانی به گونه‌ای بیان کرد که اکثر شرکت کنندگان از داعیه امارت حمایت کردند، با تلاش‌های شهید منصور تقبله الله مبارزه فرهنگی و رسانه‌یی شدت گرفت، دعوت در میان دشمن آغاز شد، یک اداره ویژه برای جلوگیری از تلفات ملکی ایجاد شد، در بخش معارف چنان پیشرفت آمد که بسیاری از مکاتب بسته‌شده و آسیب‌دیده از جنگ دوباره فعال و بازگشایی شدند، حتی سنگ بنای ده‌ها مدارس و مکاتب در ولایت‌های مختلف گذاشته شد‌.

شهید منصور تقبله الله با درایت و شهامت فراوان در برابر فتنه و شورش داعش گام برداشت، راه اختلاف و تفرقه در امارت اسلامی را مسدود کرد، به حملات کوبنده علیه دشمن اشغالگر و اجیران مختلف با یونیفورم‌های گوناگون‌شان پرداخت، اگر اقدامات به جای شهید اختر محمد منصور تقبله الله، علیه فتنه‌های مذکور نمی‌بود افغانستان سوریه دوم بود، درگیری‌های داخلی وجود اشغالگران و برنامه‌های شرورانه آنها را از مردم افغانستان فراموش می‌کرد و افغانستان به عنوان میدان داغ برای نبردهای ابرقدرت‌ترین کشورهای جهان معرفی می‌شد.

شهید منصور تقبله الله در ساختار اداری امارت نظمی ایجاد کرد که بسیاری از دولت‌ها از آن محروم اند، به عنوان مثال: همه کمیسیون‌ها و اداره‌ها قوانین و طرزالعمل‌های خاص خود را دارند، تمام فعالیت‌های اداره‌های نظامی و ملکی توسط رهبریت ارزیابی می‌شود، اصل مکافات و مجازات تطبیق است، وقتی فرمان عزل و نصب از سوی مقام رهبری تصویب شود کسی توان زیادکردن چون و چرا در آن را ندارد.

دشمن به توانایی و شایستگی شهید منصور تقبله‌الله پی برد، با استفاده از روش‌های گوناگون تلاش خدشه‌دار نمودن چهره این شخصیت برجسته و قهرمان کم‌نظیر را به راه انداخت، کانال‌های تبلیغاتی زیادی را علیه ایشان باز کرد، قصد ترور وی را داشت، اما الله تعالی در همه زمینه‌ها به منصور صاحب کمک کرد و بر دشمن پنهان و آشکار خود پیروز شد.

شهید منصور تقبله الله اهداف شیطانی دشمن را درک کرده بود و در سخنرانی‌ای گفت: «برای ما محافظت از اهداف خود بیش‌تر از حفاظت جان ما اولویت دارد».

شهید منصور تقبله الله به تلاش‌های دوامدار خود برای تقویت امارت و شکست دشمن علی‌‌رغم فشارها و تهدیدهای فراوان در سخت‌ترین شرایط زمان و مکان ادامه داد.

شهید امیرالمؤمنین ملا اختر محمد منصور تقلبه الله امارت اسلامی را در صحنه‌های نظامی و سیاسی تقویت کرد، امور داخلی و خارجی امارت را هماهنگ و تقویت کرد، بسیاری از توطئه‌ها و حربه‌های دشمنان را خنثی کرد، بعد از وفات ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله آرزوی دشمن را که نابودی امارت اسلامی بود، خنثی کرد و امارت اسلامی را متحدتر، سازمان یافته و مستحکم‌تر ساخت.

خداوند متعال شهید امیرالمؤمنین تقبله الله را با پاداش‌ انبیا، صدیقین، شهدا و صالحان مفتخر گرداند‌‌.

آمین یا رب العالمین.