سربازان کشور، بزرگترین مدافعان نظام اسلامی!

نویسنده: محمود فاتح در این روزها که هوای کشور -خصوصا در اطراف شمال- بسیار سرد است؛ در بعضی مناطق برف و در بعضی دیگر باران رحمت الهی سرازیر است، هر شخصی سعی می‌کند تا کارهای بیرونی خود را زودتر انجام بدهد سپس برای شب زودتر به خانه برگردد. همچنان از ترس سردی -غیر از ضرورت- […]

نویسنده: محمود فاتح

در این روزها که هوای کشور -خصوصا در اطراف شمال- بسیار سرد است؛ در بعضی مناطق برف و در بعضی دیگر باران رحمت الهی سرازیر است، هر شخصی سعی می‌کند تا کارهای بیرونی خود را زودتر انجام بدهد سپس برای شب زودتر به خانه برگردد. همچنان از ترس سردی -غیر از ضرورت- کسی جای دیگری به سفر نمی‌رود.

 

اما این تنها سربازان کشور هستند که برای حفاظت نظام کنونی و برای آرامی و امنیت مردم، شب و روز در هوای سرد و بارانی در چیک‌پاینت‌ها، صحراها، کوه‌ها و سر مرزها پهره‌داری می‌کنند.

 

سربازان اسلام به‌خاطر آرامش مردم، آرامش خود را فدا کرده و روزهای سختی را سپری می‌کنند.

اگر امروز نظام اسلامی در افغانستان حاکم است، این از برکت وجود سربازان فداکار اسلام است.

 

رسول الله -صلی الله علیه وسلم- فرمودند: یک شبانه‌روز نگهبانی در راه الله از روزه گرفتن و شب‌زنده‌داری یک ماه بهتر است. اگر بر این حالت به‌میرد، ثواب اعمالی که در دوران حیاتش انجام می‌داده است، همچنان به او می‌رسد و به او روزی داده می‌شود (مانند شهدا) و از فتنه‌ی قبر در امان می‌ماند.

رباط و پهره‌داری از سرحدات کشور اسلامی کار سختی است؛ اما پاداش بزرگی دارد؛ پس ای مردم عزیز! قدر سربازان خود را بدانید که برای حفاظت جان و مال شما از خانه‌های خود دور هستند و شب‌ و روز خود را در سنگرها سپری می‌کنند.

 

سربازان فداکار نظام اسلامی بر سر ما بیشتر از دیگر مسئولین حق دارند؛ برخورد بد با سربازان، مانند برخورد بد با نظام است؛ لذا سعی کنیم تا رفتار غیر اخلاقی با آن‌ها نداشته باشیم که خداوند متعال از ما این آرامش و نعمت را می‌گیرد.

 

سربازی یک وظیفهٔ متواضعانه و خالی از غرور است. سربازان اسلام خادمان واقعی اسلام هستند. حفاظت وطن مرتبط با چشمان سربازان اسلام است؛ اگر سربازان اسلام وظیفهٔ خود را به طور احسن انجام بدهند، تمام امورات کشور به طور احسن انجام می‌شود.

درست است که «سربازی» درجه و مقام پایینی در دنیا دارد؛ اما نزد خداوند متعال درجات سربازان اسلام بسیار بلند است.