رژیم کابل از روی یک پلان مردم ملکی را هدف قرار می‌دهد

سخن‌روز: انستیتوت واتسن (امریکا) در یک راپور تحقیقی خود انکشاف کرده‌است که از ۲۰۱۷ به اینسو تلفات ملکی در افغانستان بر اثر حملات هوایی امریکایی‌ها و رژیم کابل ۳۳۰٪ افزایش یافته‌است. راپور می‌افزاید که این بالاترین گراف تلفات ملکی پس از تهاجم امریکا بر افغانستان است. همچنان درین گزارش گفته شده‌است که حملات نیروهای امریکایی […]

سخن‌روز:

انستیتوت واتسن (امریکا) در یک راپور تحقیقی خود انکشاف کرده‌است که از ۲۰۱۷ به اینسو تلفات ملکی در افغانستان بر اثر حملات هوایی امریکایی‌ها و رژیم کابل ۳۳۰٪ افزایش یافته‌است. راپور می‌افزاید که این بالاترین گراف تلفات ملکی پس از تهاجم امریکا بر افغانستان است.
همچنان درین گزارش گفته شده‌است که حملات نیروهای امریکایی پس از توافق‌نامه امارت اسلامی و امریکا کاهش، اما حملات اداره کابل افزایش یافته است، که بر اثر آن مردم ملکی بیش‌تر زیان دیده‌اند. ارقام این گزارش نشان می‌دهد در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۸۹ تن در حملات هوایی رژیم کابل کشته شده‌اند و ۷۰ تن در ماه‌های جولایی، اگست و سپتمبر شهید و ۹۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
حملات هوایی آمریکا و رژیم کابل از ۲۰۱۷ به اینسو واقعا افزایش یافته و بیشتر قربانیان این‌گونه حملات مردم ملکی حتی زنان و کودکان اند. فیصدی و ارقامی‌را که انستیتوت واتسن گزارش داده، در حقیقت بخش کوچکی از تلفات واقعی‌ست.
همین امسال صدها تن افغان‌ها هر ماه در بمباردمان‌ها و انداخت توپ‌خانه‌های اشغال‌گران و اداره کابل در سنگین، موسی‌قلعه، نادعلی و نهرسراج‌ (هلمند)، و قندهار، پکتیا، لوگر، غزنی، زابل، دایکندی، ارزگان، فراه، فاریاب، بدخشان، جوزجان، قندوز، بغلان، سرپل، کاپیسا، پروان، بلخ، ننگرهار، و……شهید و زخمی شده‌اند و خانه‌ها، دکان‌ها، مدارس، مکاتب و کلینک‌ها به گونه قصدی هدف قرار داده و تخریب شده‌است.
رژیم کابل پس از امضای توافق‌نامه بین امارت اسلامی و امریکا بمباردمان مناطق ملکی و استفاده از اسلحه ثقیله را شدت بخشیده، که منجر به تلفات سنگین جانی و مالی شده و متاسفانه هنوز هم همه‌روزه شاهد حملات رژیم کابل بر مردم ملکی هستیم.
امارت اسلامی هر گونه حملات بر مردم ملکی را به شدت تقبیح نموده، و هدف قرار دادن قصدی اهداف ملکی را جنایات نابخشودنی دانسته، خواهان مجازات لازم عاملان آن‌است.
سازمان‌های جهانی حقوقی و بشری باید مسئولیت خود را درک کنند و بر رژیم کابل فشار بیاورند که از هدف قرار دادن، ویرانی‌ خانه‌ها و به غارت بردن دارایی افغان‌ها دست بگیرند.