روز بد هموطنان از دست مقامات

سخن‌روز: در حالی که مقامات رژیم کابل شب و روز مشغول اند و دست و پا می زنند تا باداران خارجی شان در پهلوی ایشان بمانند و این اشغال خونین دیگر هم دوام کند، تلاش دارند پیمان دوحه را که به هدف آمدن صلح و پایان اشغال امضا شده، و زمینه را برای صلح بین […]

سخن‌روز:

در حالی که مقامات رژیم کابل شب و روز مشغول اند و دست و پا می زنند تا باداران خارجی شان در پهلوی ایشان بمانند و این اشغال خونین دیگر هم دوام کند، تلاش دارند پیمان دوحه را که به هدف آمدن صلح و پایان اشغال امضا شده، و زمینه را برای صلح بین الافغانی مساعد ساخته و چراغ امیدهای افغان ها برای حل معضل دیرینه را برافروخته است، از بین ببرند. آن ها می خواهند دالر امریکا را از دست ندهند، اگرچه به قیمت خون ملت تمام شود.
مقامات اگر از یکسو چنین دست و پا می زنند، از سوی دیگر از دست همین مقامات، هموطنان ما به داد و ناله آمده اند و زندگی شان با وضعیت بدی رو به رو است.

قضایای ذیل شاهد این حالت بد است:

در شاهراه کابل هرات، ترانسپورت عمومی باربری و در بعضی جاها ترانسپورت مسافربری هم بسته شده است. زیرا مقامات دزد رژیم از رانندگان اخاذی غیر قانونی می کنند، و اگر آن ها پول ندهند لت و کوب و شکنجه و بی آبرو می شوند. از چند روز به اینسو رانندگان و صاحبان موترها در چندین جاها به احتجاج نشسته اند و داد و فریاد ویدیویی شان را مردم در رسانه های اجتماعی هم می شنوند.
در کابل و قندهار، کاروبار اسعار و صرافی متوقف شده است. زیرا مقامات رژیم در پهلوی غصب حقوق قانونی صرافان، از آن ها به بهانه های مختلف رشوت می خواهند. همچنان وضعیت امنیتی طوری است که همه روزه صرافان از سوی آدم ربایان اختطاف می شوند.
همچنان همین دیروز یک طفلی که برای شش هزار دالر از کابل گریزانده شده بود، در ولسوالی سنگین، هلمند از سوی مجاهدین امارت اسلامی از چنگ اختطاف گران نجات داده شد و اختطاف گران بالفعل گرفتار شدند.
بر اثر غفلت مقامات رژیم در گمرک سرحدی اسلام قلعه، هرات ۵۰۰ تانکرهای تیل، گاز و مواد خام سوختند و تخمینا بیش از دو صد ملیون دالر خسارت به هموطنان ما وارد شد.
در ولسوالی های ارغنداب، پنجوایی و دیگر مناطق جنگی قندهار مردم از روی احتجاج بیرون برامده اند و علما، تاجران و صنعتکاران در پهلوی آن ها ایستاده اند. مردم ارغنداب می‌گویند از دست ملیشه های وحشی رژیم به ستوه آمده اند، ملیشه‌های رژیم از آنها به‌حیث سپر کار می‌گیرند، در چاپه‌ها و بمباردها کشته می‌شوند، باغ‌ها و کشت‌های شان از بین برده می‌شود و خانه‌ها و دارایی شان چور می‌شود و بالاخره به این وادار ساخته می‌شوند که در برابر مجاهدین بجنگند.
خبرهای نا امنی، دزدی، کشتارهای مرموز و انواع فجایع دیگر در شهر کابل، اکنون سرخط رسانه‌های جهانی شده است.
این همه مشکلات و مصائب در حالی بر هموطنان ما می‌گذرد که مقامات بی‌کفایت رژیم مزدور، هیچ پروای این حالت را ندارد و تنها برای تخریب پروسه صلح، بقای امریکایی‌های اشغال‌گر و به تاراج بردن بیت‌المال و هر گونه چور و چپاول مشغول‌اند.