دعا، بهترین سلاح و وسیله مؤمن

سخن روز: خداوند متعال فرموده است: …..ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ – الایه – از من بخواهید، من می پذیرم. برعلاوه از اسباب دیگر؛ پروردگار جل جلاله سلاح دعا را هم به حیث بهترین وسیله برای ما و شما مسلمانان مظلوم عنایت فرموده است، که از برکت آن مشکلات بزرگ ما حل می شود و شکست ما […]

سخن روز:

خداوند متعال فرموده است: …..ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ – الایه – از من بخواهید، من می پذیرم.

برعلاوه از اسباب دیگر؛ پروردگار جل جلاله سلاح دعا را هم به حیث بهترین وسیله برای ما و شما مسلمانان مظلوم عنایت فرموده است، که از برکت آن مشکلات بزرگ ما حل می شود و شکست ما به فتح تبدیل می شود.

به خصوص در ماه مبارک رمضان، چانس قبولیت دعا نسبت به هر زمان بیشتر می باشد و نیز دعای مظلوم را خداوند متعال هیچگاه رد نمی نماید.

صحابه کرام رضی الله عنهم می گفتند: ما دعاهای خاصی برای ماه رمضان می داشتیم، که آن را در تمام رمضان تکرار می نمودیم، سوگند به خدا! آن ماه رمضان می گذشت و پیش از رسیدن رمضان دیگر، خداوند تمام دعاهای ما را قبول می نمود.

همچنان در ماه رمضان؛ دعای بد به کافران و دشمنان دین از سنت اسلاف است. تابعی مشهور اعرج – رحمه الله – می گوید: صحابه کرام رضی الله عنهم و کبار تابعین – رحمهم الله – را که من دیده ام، آن ها در ماه رمضان دعای بد در حق کافران می کردند.

در بعضی روایات آمده است در عهد عمر فاروق رضی الله عنه، که مسلمانان قوی و غالب بودند و فتوحات و انتصارات به اوج خود رسیده بود، اما باز هم صحابه کرام رضی الله عنهم از دعای نیک و بد غافل نبودند.

بناءً ملت مسلمان و مجاهد ما، که امروز در حالت بسیار ضعف و ناتوانی قرار دارند، باید هیچگاه این سنت اسلاف را در این شب و روزهای مبارک ماه رمضان فراموش نکنند.

در روایتی آمده است که صحابه کرام و تابعین کافران و دشمنان دین را با کلمات ذیل دعای بد می نمودند:

اللَّهُمَّ قَاتِلِ الْکَفَرَهَ الَّذِینَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِکَ وَیُکَذِّبُونَ رُسُلَکَ، وَلَا یُؤْمِنُونَ بِوَعْدِکَ، وَخَالِفْ بَیْنَ کَلِمَتِهِمْ، وَأَلْقِ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ، وَأَلْقِ عَلَیْهِمْ رِجْزَکَ وَعَذَابَکَ، إِلَهَ الْحَقِّ.

الها! کافرانی را هلاک کن که مسلمانان را از راه تو باز می دارند، پیامبران تو را تکذیب می کنند، بر وعده های تو باور ندارند، میان آن ها اختلاف بیانداز، در قلب های شان رعب و ترس بیانداز، عذاب خود را بر آن ها مسلط کن، ای خداوند برحق.

سپس درود شریف را می خواندند و چه قدری که می توانستند در حق مسلمانان دعای خیر و نصرت می نمودند.

اللَّهمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ، وَالْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَأَصْلِحْ ذَاتَ بَیْنِهِمْ ، وَأَلِّفْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ ، وَاجْعَلْ قُلُوبَهُمْ عَلَى قُلُوبِ أَخْیَارِهِمْ ، وَأَوْزِعْهُمْ أَنْ یَشْکُرُوا نِعْمَتَکَ الَّتِی أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ ، وَإِنْ یُوفُوا بِعَهْدِکَ الَّذِی عَاهَدْتَهُمْ عَلَیْهِ ، وَانْصُرْهُمْ عَلَى عَدُوِّکَ وَعَدُوِّهِمْ ، إِلَهَ الْحَقِّ.

اینکه اکنون شب و روزهای ماه رمضان، بهترین لحظات دعا و عبادت است، و از سوی دیگر کشور عزیز و ملت مظلوم ما در حالت گذر از حساس ترین مراحل آزمونی است، دشمنان هنوز هم دست به ماشه در برابر مسلمانان نشسته اند، اشغالگران هنوز هم مشغول توطئه و دسیسه هستند و عقدهء شکست قلب های آن ها را سخت تر ساخته است و می خواهند از راه های توطئه و دسیسه انتقام خود را از ملت مظلوم افغانستان بگیرند و ما را تا چند دهه دیگر در آتش جنگ بسوزانند، بنابراین در چنین وضعیت دعا بهترین سلاح و وسیله برای هر مسلمان مجاهد است، که ان شاء الله هیچ گاه از سوی خداوند متعال رد نمی شود، و ما ذالک علی الله بعزیز. والی الله المشتکی وبه المستعان.