دزدی علنی مقامات دزد

سخن روز: افغانستان از برکت رژیم تحمیل شده توسط اشغال، دو بار رکورد جهانی ثبت کرد. در سال ۲۰۰۳ میلادی، به نام ملکه حسن جایگاه اول فحاشی به افغانستان داده شد، که یک فاحشه به اصطلاح افغانی الاصل ملکه حسن نامیده شد. بار دوم در سال ۲۰۰۶ میلادی، افغانستان جایگاه اول فساد و اختلاس را […]

سخن روز:

افغانستان از برکت رژیم تحمیل شده توسط اشغال، دو بار رکورد جهانی ثبت کرد. در سال ۲۰۰۳ میلادی، به نام ملکه حسن جایگاه اول فحاشی به افغانستان داده شد، که یک فاحشه به اصطلاح افغانی الاصل ملکه حسن نامیده شد.

بار دوم در سال ۲۰۰۶ میلادی، افغانستان جایگاه اول فساد و اختلاس را از آن خود کرد، که سازمان جهانی شفافیت در راپور سالانه خود افغانستان را در قطار فاسد ترین کشورهای جهان از همه پیشتاز قرار داد.

خبر تازه اینست که مقامات اداره کابل بر علاوه از هرگونه اختلاس مالی، اکنون در روز روشن به دزدی علنی کمر بسته اند. بلی، از میدان هوایی کابل پول های نقد و اجناس قیمتی از سوی مقامات بلندرتبه رژیم، توسط طیارات ناشناس انتقال داده می شود.

پس از آوازه های رفت و آمد طیاره های بی نام و نشان از میدان هوایی کابل و انتقال پول های نقد و اجناس بیش بها، ادارهء سیگار امریکا در راپور تازه خود ضمن تائید این خبر، از دزدی های دیگر مقامات دزد نیز پرده برداشته است.

سیگار گفته است افراد بلندرتبهء که از تلاشی در میدان هوایی مستثنی هستند، اما توسط ماشین های ثبت کننده پول و اجناس قیمتی ثبت می شوند، اما آن ها از این ماشین ها هم بی غم بوده اند، زیرا ماشین آلات به گونه قصدی از کار انداخته شده و رابطه آن با انترنیت قطع شده است (چنانکه چند روز پیش کامره های نصب در کابل بانک از کار انداخته شد). با این زمینه سازی، مقامات بلندرتبه اداره کابل و یا افراد وابسته به این دزدی ها، به آسانی و بدون تلاشی از ترمینل می گذرند و مستقیم به طیاره ها بلند می شوند و پول های دالری، افغانی، سکه های خارجی، طلا و دیگر اجناس قیمتی را با خود انتقال می دهند.

به گفته سیگار؛ در این سال بیش از چهار و نیم ملیارد دالر از کشور دزدی شده و به خارج انتقال داده شده است.

این دزدی های علنی پس ازان شدت یافته است که مقامات رژیم درک کرده اند که دیگر لحظات زوال آن ها فرا رسیده و از راه صلح یا زور حتما از قدرت کنار می روند و با محاکمه ملت مواجه می شوند. بنابراین آن ها در پهلوی هر گونه دزدی ها، اکنون به تاراج بردن علنی خزانه ملی کشور هم آغاز کرده اند.

اگرچه این کار تازه ای نیست. سال ها پیش احمد ضیا مسعود، برادر جنگ سالار پیشین احمد شاه مسعود، ۵۲ ملیون دالر را به همین شکل به دوبی انتقال داده بود.

دزدی و چپاولگری رژیم فاسد کابل را از قضیه کود۹۱ هم می توان تخمین زد. همچنان در همین بودجه کنونی، مقامات فاسد ده ها ملیون دالر را به نام دسترخوان ملی برای هجده قسم گوشت تخصیص داده اند، دانسته می شوند که حقیقت چیست.

گرفتن قراردادها از راه تدارکات ملی، نزاع کنونی با وزارت مالیه و جدا کردن منابع مالی از این وزارت و وابسته کردن آن به مقامات ارگ؛ اسنادی است که نشان می دهد ارگ نشینان برای چور و چپاول خزانه ملی کشور آمادگی کامل دارند.

حال اینست که مقامات رژیم خود شان هم اعتراف دارند که گراف فقر در افغانستان چنان بلند رفته است که اکنون بیش از نیم مردم کشور زیر خط فقر زندگی می کنند، یعنی ملت صبح و شام یک لقمه نان برای خوردن ندارند. اما همین رژیم است که در برابر پروسه صلح موانع ایجاد می کند، شب و روز بمباردمان می کند، میزایل ها و هاوان ها پرتاب می کند، چاپه می زند و برای دزدی دارایی ملی چنان کمر بسته است که اکنون بر علاوه از اختلاس ها، میدان هوایی را هم ابزار دزدی خود ساخته است.