حرف به فروش هلیکوپترها رسید

سخن‌روز: سازمان ویژه امریکا برای بازرسی از مصارف خود در افغانستان (سیگار) در یک راپور اخیر خود گفته‌است که ۱۶ پروند هلیکوپترهای که به اداره کابل داده شده بود و نرخ آن از ۵ صد ملیون دالر بالا بود به ۴۰ هزار دالر به نرخ سکرپت فروخته شده‌است. این اداره از تاسیس خود‌ به اینسو، […]

سخن‌روز:

سازمان ویژه امریکا برای بازرسی از مصارف خود در افغانستان (سیگار) در یک راپور اخیر خود گفته‌است که ۱۶ پروند هلیکوپترهای که به اداره کابل داده شده بود و نرخ آن از ۵ صد ملیون دالر بالا بود به ۴۰ هزار دالر به نرخ سکرپت فروخته شده‌است.
این اداره از تاسیس خود‌ به اینسو، هر راپوری را که پخش می‌کند از بی‌کفایتی و فساد رژیم کابل و نیروهای آن داد زده‌است و به کانگرس امریکا تاکید کرده‌است که باید مالیات مردم آمریکا بیجا خرج نشود.
این اداره در یک راپور دیگر خود گفته‌است که اداره کابل برای زنده نگه داشتن خود به حمایت و قراردادهای خارجی نیاز دارد و اگر این حمایت را نداشته باشد بقای آن با تهدید مواجه می‌باشد. سیگار برای اثبات این ادعای خود گفته‌است که مراقبت صد در صدی طیارات نیروهای هوایی رژیم کابل را خارجی‌ها انجام می دهند و اگر این عساکر و قراردادی‌های خارجی نباشند طیارات رژیم تنها در چند ماه از کار می‌ماند.
رئیس سیگار در سخنرانی خود به مناسبت ارائه‌ی راپور خود به یک نهاد تحقیقاتی، افزوده است که رژیم فاسد و بی‌کفایت هیچ منافع امریکایی را تامین نمی‌تواند.
روشن است که امریکا پس از اشغال کشور عزیز ما‌، یک سیستم تحمیلی را برای تامین منافع خود بر افغان‌ها تحمیل کردند. آن‌ها چند بار درامه انتخاباتی را برای فریب دادن مردم به راه‌ انداختند، اما در حقیقت خود شان مقامات رژیم را تعیین می‌کردند و در راس رژیم چنان کسانی را آوردند که یکزمان افغانستان را به آستانه فروپاشی رسانده بودند و سرخیلان شر و فساد بودند.
اکنون که حدود‌ دو دهه از این تجربه ناکام گذاشته است، امریکا و غرب کم کم می‌دانند که فکر و باور آن‌ها در باره‌ افغانستان از هر نگاه نادرست بود‌ و آن ها درین جغرافیا نه خود شان و نه هم توسط اجیران شان به اهداف شان رسیده می‌توانند.
پس از به خرج‌دادن همه زر و زور در تجارب ناکام، بهترین راه‌حل منطقی برای جامعه جهانی اینست که به حقایق تن بدهند و به تجارب ناکام شان ادامه ندهند و به‌خصوص از حمایت و پشتیبانی اجیران شان دست‌بردار شوند، که در سطح جهان برای آن‌ها به جز شرم و طعنه ارمغانی نیاورده‌اند.