توافق بر طرزالعمل گفتگوهای بین الافغانی گام سازنده است

سخن روز: پری روز سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی این خبر و پیش‌رفت را با رسانه‌ها شریک نمود که بین امارت اسلامی و جهت‌های افغانی پس از مباحث و گفتگوهای طولانی، بر طرزالعمل ۲۱ ماده‌یی توافق شده‌است. اگرچه از سوی اداره کابل درین مورد واکنشی واضح نیامده، اما سخنگوی هیئت جهت‌های سیاسی افغان در قطر […]

سخن روز:

پری روز سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی این خبر و پیش‌رفت را با رسانه‌ها شریک نمود که بین امارت اسلامی و جهت‌های افغانی پس از مباحث و گفتگوهای طولانی، بر طرزالعمل ۲۱ ماده‌یی توافق شده‌است.

اگرچه از سوی اداره کابل درین مورد واکنشی واضح نیامده، اما سخنگوی هیئت جهت‌های سیاسی افغان در قطر نادر نادری پذیرفته‌است که در مجموع بر طرزالعمل توافق شده، اما مقدمه‌ی طرزالعمل هنوز نیاز به بحث دارد.

چنان معلوم می‌شود که پس از سفر رئیس هیئت مذاکراتی جهت مقابل، مقامات اداره کابل از این توافق مخالفت نشان داده‌اند و بار دیگر می‌خواهند سلسله‌ای از موانع را در برابر پروسه صلح ایجاد کنند.

آن زمانی‌که امارت اسلامی پیمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را با ایالات متحده امضا نمود، اداره کابل و جارچی‌هایش برای فریب دادن ملت آوازه های را نشر کردند گویا طالبان پس از توافق با خارجی‌ها، علاقه و آمادگی به حل سیاسی با بُعد داخلی ندارند.

اما توافق بر طرزالعمل مذاکرات بین الافغانی این‌گونه شایعات را دروغ و بی‌اساس ثابت کرد و نشان داد که امارت اسلامی بیش از هر جهتی برای آوردن صلح به کشور و قیام نظام خالص اسلامی متعهد است.