تاریخ گذشته را فراموش نکنیم! 

شخصیت‌های پرافتخار تاریخ و عزت‌آفرینی‌های آنان

تاریخ و تمدن زیبا و نوین اسلامی پر از خاطره‌های دل‌انگیز و جان‌فشانی‌های فرزندانِ غیورِ اسلام و مسلمانان بوده و می‌باشد. این تاریخ با رنگ خون هزاران جوان شجاع امت اسلامی بهره‌ور شده و مزین گردیده است. در سال‌های گذشته که اسلام با اقتدار واقعی‌اش حکمرانی می‌نمود، مردان و جوانان شجاع، خواسته‌ها و زندگی مرفهٔ خویش را، فدای عدالت و تأمین امنیت مسلمانان جهان وحفظ ارزش‌های نوین اسلامی نمودند.

 

در تاریخ گذشته مردانی چون؛ ابوبکر صدیق، عمر فاروق، عثمان غنی، علی، خالد‌ بن‌ ولید، اسامه بن زید، خبیب و غیره… -رضی‌الله‌عنهم‌اجمعین- از خود شجاعت، متانت، آزادگی و استقلال نشان داده و درخت تنومند اسلام را با عدالت و قربانی‌های خویش پربار نموده و به نحو احسن از آن محافظت کردند.

 

فداکاری‌های مسلمانان جهان، به‌ویژه قربانی‌های جوانان امت اسلامی، پر از فرازونشیب، داستان‌های خواندنی و الگوی سازنده برای تمام فرزندان غیور مسلمانان جهان می‌باشد.

 

در تاریخ معاصری که مخصوصا ما مردم افغانستان در آن زندگی می‌کنیم، سرگذشت شکست نیرو‌های استعماری و کفری‌ همچون انگلیس، شوروی، و غرب خواندنی و جالب می‌باشد. در این تاریخ با شکوه، مردم افغانستان شجاعانه رزمیدند تا این‌که آزادی، استقلال و قدرت واقعی اسلام را دوباره زنده نمودند.

 

آن‌چه که قابل یادآوری‌ست، آن است که از فداکاری‌های مسلمانان، مجاهدین و شهدای خویش باید به خوبی محافظت کنیم. نباید با پرداختن به زندگی مرفهٔ خویش، خون شهدای گذشته و امروز را فراموش کنیم؛ بلکه ما نیز باید همچون تاریخ‌سازان گذشته، از جهاد، عزت، آزادی و غرور اسلامی خویش، با فدانمودن خواسته‌ها و جان‌های ناچیز خویش، حفاظت بکنیم.