تحلیل

بغاوت‌گران و خوارج؛ دو روی یک سکه!

هدف این دو گروه (خوارج و بغاوت‌گرانِ) منحوس و بدنام، از ریشه و بنیاد یکی بوده و هردو برای تضعیف حکومت اسلامی، از هیچ‌نوع کوششی پا پس نکشیده و همواره تلاش می‌ورزند

امارت اسلامی تنها حکومت کامل و ناب اسلامی در عصر حاضر است که بعد از سقوط خلافت عثمانی، لقب‌ بزرگ و داعیهٔ اجرای شریعت اسلامی را یدک کشیده و آن را عملا در قوانین سیاسی، نظامی و اقتصادی کشورش اجرا می‌کند؛ اما از آن‌جایی که این نظام اسلامی بعد از سالیان متمادی، باری‌دیگر آرمان‌های دیرینهٔ جهان اسلام -یعنی اجرای تمام فرامین الهی- را در سرزمین افغانستان، از گفتار به عمل ثابت می‌سازد، دشمنان این حکومت اسلامی، از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال، صدای مخالفت و تقابل را با این ملت سلحشور و حکومت اسلامی‌شان، بلند کرده‌اند. دشمنی و انتقاد حکومت‌های کفری و سکولاری و ندای مخالفت‌شان با حکومت اسلامی، یک امر عادی و قابل پیش‌بینی بود؛ زیرا وجهه و مسیرشان از بدو ظهور اسلام هویدا بوده است.

نکتهٔ بس تاسف‌آور و آزاردهنده این است که کسانی با سیما و صورت اسلامی، به خاطر دالر و قدرت، تمام فرامین شریعت اسلامی را پشت پا زده و برای اجرای دسیسه‌های جهان کفر و بت‌پرستان، در آغوش آن قرار گرفته و در مقابل حکومت اسلامی، اعلان مخالفت و سرکشی می‌کنند.

این توده را، نام و نشان و هویتی، جزء منافقین عصر و بغاوت‌گران، نمی‌زیبد، و باید این هویت آویزهٔ گردن‌شان گردد تا عموم امت مسلمه، هویت و بنیاد این چپاول‌گران را بدانند، و متوجه شوند که قیام این غلامان، همیشه با انگیزهٔ جهان کفر و با تمویل غربیان، برای منافع یهود و نصاری بوده است.

دشمن دیگر مسلمانان که از اوایل ظهور اسلام، پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌وسلم- در مورد‌شان هشدار و تذکر داده بود، خوارج می‌باشند، که با زیب و زینت اسلامی و با نماز‌های طولانی، با شعار شکست کفر به میان می‌آیند؛ اما علماء، مدارس دینی و کشور‌های اسلامی را مورد هدف قرار می‌دهند، چنان‌چه امروز ما با چشم ‌سر مشاهده می‌کنیم که خوارج این عصر (داعش) همیشه در پی‌ اصطکاک و درگیری با امارت اسلامی هستند.

پس به وضوح می‌توان گفت: هدف این دو گروه (خوارج و بغاوت‌گرانِ) منحوس و بدنام، از ریشه و بنیاد یکی بوده و هردو برای تضعیف حکومت اسلامی، از هیچ‌نوع کوششی پا پس نکشیده و همواره تلاش می‌ورزند.

در چنین حالت بغرنج،آن‌چه متوجه امت مسلمه، بالاخص سربازان امارت اسلامی می‌شود، این است که: چنان‌که برای احیاء این‌ حکومت اسلامی، همه با هم از هیچ‌‌نوع قربانی دریغ ننمودیم، امروز نیز باید برای ثبات و دوام آن از هیچ‌نوع همکاری با حکومت اسلامی عقب‌نشینی نکنیم، تا باشد که این حکومت نو‌پای اسلامی، مدارج بلند اقتدار را پیموده و روزنهٔ امیدی برای اقصی نقاط جهان اسلام و مظلومین گرد.

باید تمام سعی خود را بکنیم تا خوارج و بغاوت‌گران را در میدان مقابله با سیه‌رویی تمام شکست داده، و شادی و نشاط را بر چهرهٔ مؤمنین راستین، هدیه بخشیم.