ایجاد ۴ هزار مراکز تعلیمی دلیل روشن پالیسی علم پرور امارت اسلامی است

سخن‌روز: پس از یک سلسله نشست‌ها و مذاکرات نتیجه‌بخش بین امارت اسلامی و سازمان یونیسف، هر دو جهت آمادگی نشان دادند که ۴ هزار مراکز تعلیمی در سطح کشور ساخته می‌شود. از سوی دیگر، در نتیجه‌ی توافق بین امارت اسلامی و سازمان صحی ملل متحد، قرار است سازمان یاد شده حدود ۲۰۰ مراکز و کلینک‌های […]

سخن‌روز:

پس از یک سلسله نشست‌ها و مذاکرات نتیجه‌بخش بین امارت اسلامی و سازمان یونیسف، هر دو جهت آمادگی نشان دادند که ۴ هزار مراکز تعلیمی در سطح کشور ساخته می‌شود.

از سوی دیگر، در نتیجه‌ی توافق بین امارت اسلامی و سازمان صحی ملل متحد، قرار است سازمان یاد شده حدود ۲۰۰ مراکز و کلینک‌های صحی ایجاد کند.

هر دو توافق و پیشرفت‌های فوق الذکر از سوی کمیسیون‌های تعلیم و تربیه و صحت امارت اسلامی و همچنان ادارات یونیسیف و صحی سازمان ملل متحد رسما تائید شده‌است. امارت اسلامی پیش ازین بارها در اعلامیه‌ها، پیام‌ها و واکنش‌های خود واضح ساخته‌بود که امارت اسلامی به پیش‌رفت و توسعه‌ی آموزش‌های دینی و عصری اولویت داده و بیش از همه اهمیت می‌دهد، اما این جنگ تحمیلی، اشغال و دسایس و تبلیغات زهرآگین اداره مزدور کابل بود که ذهنیت عمومی را مختل ساخته و امارت اسلامی را مانع در برابر رشد و نموی آموزش‌های عصری معرفی می‌کرد.

امارت اسلامی با این اقدام و آمادگی خود در عرصه تعلیم و تربیه و سکتور صحی ثابت نمود که با پایان دوره‌ی اشغال و به کمک و نصرت پروردگار، مژده‌های زیادی در بخش‌های بازسازی، امنیت، ثبات و رفاه اجتماعی خواهد آورد و شاهد رجحانات مثبت خواهیم بود. ان‌شاءالله تعالی