امریکایی ها زبان مافیای ارگ را به کار نبرند

سخن روز: سنی لیگت، سخنگوی نیروهای امریکایی در واکنش به هشدار اخیر امارت اسلامی در باره سرپیچی های پیهم امریکایی های اشغالگر، بسیار بی باکانه گفته است که: آن ها در جنگ در برابر طالبان از نیروهای دولتی حمایت می کنند، به دفاع از آن می ایستند و این تخطی از توافقنامه نیست. سپس این […]

سخن روز:

سنی لیگت، سخنگوی نیروهای امریکایی در واکنش به هشدار اخیر امارت اسلامی در باره سرپیچی های پیهم امریکایی های اشغالگر، بسیار بی باکانه گفته است که: آن ها در جنگ در برابر طالبان از نیروهای دولتی حمایت می کنند، به دفاع از آن می ایستند و این تخطی از توافقنامه نیست.
سپس این جنرال امریکایی زبان غلامان ارگ نشین خود را به کار برده و اتهام زده است که : طالبان اعضای نهادهای مدنی و ژورنالستان را هدف قرار می دهند و سپس مسئولیت آن را نمی پذیرند. به گفته او : این کار باید متوقف شود.
اعلامیه های امارت اسلامی از سرپیچی های مکرر اشغالگران از پیمان دوحه تذکر داده بود، دران امده بود که : امریکایی ها در ننگرهار، هلمند و بعضی ولایت های دیگر مجاهدین و مردم ملکی را مورد حملات پیهم هوایی قرار داده اند، از سوی دیگر اشغالگران در حالی از عساکر رژیم حمایت هوایی می کنند که آن ها در ولسوالی ارغنداب، قندهار عملیات تهاجمی را بر ضد مجاهدین آغاز کرده اند. اینگونه بمبارد مناطق غیر جنگی و همکاری هوایی با عساکر رژیم در عملیات تعرضی، سرپیچی علنی از توافقنامه دوحه است.
اما پاسخ سخنگوی ناتو در برابر امارت اسلامی کاملا غیر مسئولانه و کاربرد زبان مافیای ارگ پنداشته می شود.
جنرال اشغالگر امریکایی باید بداند که مسئولیت او پاسخ گفتن به سرپیچی های شان است، نه اینکه اتهام بی سند قتل های ژورنالستان و فعالان مدنی را به شکل غیر مسئولانه به مجاهدین نسبت بدهد.
مجاهدین هیچگاه مردم ملکی را هدف قرار نمی دهند، بلکه بیست سال می شود که برای دفاع از مردم ملکی سینه خود را در برابر شما اشغالگران و مزدوران تان سپر ساخته اند.
حقیقت اینست که کشتار مردم ملکی، خواه به شکل ترور باشد یا بمبارد، یا چاپه و یا انداخت هاوان، این تنها کار اشغالگران و اجیران شان است.
این روند جاری قتل های مرموز را که بنام داعش انجام می یابد، در حقیقت حلقات ضد کشور ارگ و امنیت ملی به رهنمایی جنرالان امریکایی انجام می دهند.
اگر انسان های این کشور به جنرالان جنگ طلب امریکایی ارزش می داشت، مادر بمب ها را درین جا پرتاب نمی کرد، ۸۰۰۰ بمب در ۹ ماه نمی انداختُ که تنها ۸۰۰ تن زنان و کودکان دران شهید شده اند. راپور سال گذشته سازمان دیدبان را ببینید.
امروز که سخنگوی ناتو بسیار بی باکانه و غیر مسئولانه اتهام ترورهای مرموز ژورنالستان و فعالان مدنی را به امارت اسلامی می بندد، این در حقیقت زبان همان حلقات خاص جاسوسی رژیم اجیر کابل است، که همواره در مخالفا با صلح و به هدف تداوم جنگ و اشغال به کار می برد.
جنرال امریکایی نباید برای اجیران ناکام خود به ایجاد موانع در راستای تطبیق توافقنامه دوام بدهد.
امارت اسلامی از ملامتی جهانیان خود را نگه می دارد، اما از اخطارهای هیچکسی نمی ترسد. وگرنه، درین بیست سال بر خود بمب نمی بست و در گوانتانامو، باگرام و پلچرخی از مفکوره و باورهای خود منحرف می شد.
امارت اسلامی هیچگاه به مطالبات آتش بس و کاهش عملیات ها، که به شکل غیر معقول ارائه می شود تن نمی دهد، و نه هم بمبارد و وحشت دشمن می تواند آن را از اهداف خود منحرف بسازد.
جنرالان امریکایی در حالی که تعهد خود را به توافقنامه دوحه نشان داده نمی توانند، همه روزه مناطق غیر جنگی را بمبارد می کنند و در صورت حملات تهاجمی، اجیران شان را کمک هوایی می کنند، باز سخنگوی ناتو با اتهامات بیجای خود نقش امرالله صالح را هم به پیش می برد. این به اعتبار امریکا دیگر هم صدمه وارد می کند. آنقدری که بزرگان امارت اسلامی تحمل کرده اند شاید عموم مجاهدین نتوانند آن قدر صبر کنند. اگر امریکایی ها به سرپیچی های شان دوام بدهند، در آینده هر چه رخ دهد مسئولیت آن به دوش آن ها می باشند.