افغانستان در ماه فبروری ۲۰۲۰ میلادی

احمد فارسی ملاحظه: این نوشتار شامل رویدادهایی است که دشمن به آن اعتراف کرده است ولازم به اشاره می دانیم که رویدادهای موثق دیگر را با ذکر معلومات بیشتر بخصوص دربارهء آمار تلفات و خسارات دشمن داخلی و خارجی میتوان در سایت رسمی امارت اسلامی افغانستان مطالعه کرد. ——————————– ماه فبروری سال ۲۰۲۰ دست آوردهای […]

احمد فارسی

ملاحظه: این نوشتار شامل رویدادهایی است که دشمن به آن اعتراف کرده است ولازم به اشاره می دانیم که رویدادهای موثق دیگر را با ذکر معلومات بیشتر بخصوص دربارهء آمار تلفات و خسارات دشمن داخلی و خارجی میتوان در سایت رسمی امارت اسلامی افغانستان مطالعه کرد.

——————————–

ماه فبروری سال ۲۰۲۰ دست آوردهای قابل ملاحظه یی بخصوص در میدان سیاسی داشت. در جریان این ماه توافقنامه صلح به امضاء رسید. قبل از این چندین تن از اشغالگران در جریان این ماه کشته شدند و دشمن داخلی نیز متحمل تلفات شدید شد. نتایج نهایی انتخابات قلابی نیز در این ماه اعلان گردید.

تفاصیل رویدادهای مذکور و مهم دیگر را تحت عناوین ذیل میتوان مطالعه کرد:

تلفات و خسارات اشغالگران خارجی:

به روز یکشنبه ۹ فبروری یک عسکر افغان در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار اشغالگران امریکایی را هدف قرار داده و شش تن از آنان را به قتل رسانید. به روز جمعه ۱۴ جنوری اشغالگران از کشته شدن یکتن از افراد خود در پایگاه بگرام خبر دادند. به روز سه شنبه ۱۸ فبروری یک تانک امریکایی در ولسوالی دامان ولایت کندهار شکار ماین جابجا شده مجاهدین شد که طی آن تانک کاملا منهدم و سرنشینان آن کشته شدند. وبه روز پنجشنبه ۶ فبروری یک طیاره بی سرنشین دشمن در ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان توسط مجاهدین سرنگون گردید.

 تلفات و آزار و اذیت ملکی:

تلفات ملکی در این ماه به همان شدت و وحشت گذشتهء خود ادامه داشت. به شب جمعه ۱ ماه فبروری اشغالگران خارجی یک مادر را همراه با دو طفل وی در ولسوالی مقر ولایت بادغیس طی بمباردمان به شهادت رسانیدند. به فردای آن نیروهای مشترک وحشی طی یک عملیات شبانه در ولسوالی چک ولایت میدان وردک یک مسجد را به شهادت رسانیدند و به خانه های مردمی نیز خسارات وارد کردند. به روز دوشنبه ۳ فبروری نیروهای مشترک وحشی در ولایات کندز و ارزگان یک کلینیک صحی و خانه های مردمی را منهدم ساخته و مردم ملکی را متحمل تلفات و خسارات شدید گردانیدند. به روز پنجشنبه ۶ فبروری یکبار دیگر وحشیان خارجی و اجیران داخلی شان یک مدرسه را در ولسوالی خان آباد ولایت کندز مورد حملات هوایی قرار دادند که طی آن تعداد زیادی از طلبهء علم و مردم عام به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

به روز شنبه ۸ فبروری، ده تن بشمول سه برادر در ولسوالی سنگ آتش ولایت بادغیس طی چاپه شبانه نیروهای وحشی به شهادت رسیدند. به روز پنجشنبه ۱۳ فبروری ۵ تن ملکی در ولسوالی نادرشاه کوت ولایت خوست طی بمباردمان طیاره های بی پیلوت به شهادت رسیدند. به روز سه شنبه ۱۸ فبروری ۱۲ تن اعضای یک خانواده در ولسوالی رباط سنگی ولایت هرات طی حملات هوایی اشغالگران کشته شدند.

تفاصیل رویدادهای حملات و تلفات ملکی ها را در راپور منتشرهء صفحه انترنتی امارت اسلامی میتوان مطالعه کرد.

پیوستن به صف مجاهدین:

به روز چهارشنبه ۱۹ فبروری مجاهدین اعلان کردند که در جریان ماه گذشته حدود ۷۰۰ تن از افراد دشمن به صف مجاهدین پیوسته اند. سلسله پیوستن به صف مجاهدین در جریان ماه فبروری نیز ادامه داشت و تعداد زیادی از افراد دشمن با استفاده از فرصت به صف مجاهدین پیوستند که منجمله می توان به بعضی از این رویدادها اشاره کرد:

به روز دوشنبه ۳ فبروری هفت پولیس در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان و به فردای آن هفت عسکر در ولسوالی پلخمری ولایت بغلان با مجاهدین یکجا شدند. روز پنجشنبه ۶ فبروری شاهد پیوستن ۵۴ تن عساکر ادارهء اجیر در مناطق مختلف ولایت بلخ به مجاهدین بود. به فردای آن ۴۸ تن از افراد ادارهء اجیر کابل در ولایت بغلان با مجاهدین یکجا شدند. به همین سلسله و به روز دوشنبه ۲۴ فبروری ۹۰ تن از عساکر اجیر در ولسوالی های چهاربولک و زارع ولایت بلخ به صف مجاهدین پیوستند.

عملیات الفتح:

به روز سه شنبه ۴ فبروری طی یک حمله مجاهدین بر بغلان مرکزی یک پوستهء دشمن فتح گردید. به روز پنجشنبه ۶ فبروری مجاهدین امارت اسلامی یک قوماندان را همراه با سه تن از عساکر وی در مرکز ولایت کندز به اسارت گرفتند. در همین روز یک طیاره بی سرنشین دشمن در ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان توسط مجاهدین سرنگون گردید. به روز سه شنبه ۱۱ فبروری اکادمی نظامی دشمن در حوزه پنجم امنیتی مورد حملات استشهادی مجاهدین قرار گرفت که طی آن تعداد زیادی از افراد دشمن کشته و زخمی شدند. به روز شنبه ۱۵ فبروری پانزده تن از عساکر دشمن طی حملات مجاهدین در ولسوالی زارع ولایت بلخ کشته شدند.

توافقنامه صلح:

به روز شنبه ۱۵ فبروری هر دو جهت دخیل در مذاکرات و گفتگوهای صلح از اتفاق بر کاهش حملات برای مدت یکهفته خبر دادند و به روز دوشنبه ۱۷ فبروری معاون دفتر سیاسی امارت اسلامی خبر داد که توافقنامه صلح در اواخر این ماه به امضا خواهد رسید. به تعقیب آن به روز جمعه ۲۱ فبروری اعلان گردید که کاهش حملات از نصف امشب برای مدت یکهفته آغاز می گردد و به تعقیب آن خبر دادند که توافقنامه به تاریخ ۲۹ ماه فبروری میان طرفین به امضاء خواهد رسید. وبالاخره به روز شنبه ۲۹ فبروری این توافقنامه امضا گردید که طی آن اشغالگران باید در مدت ۱۴ ماه کشور را کاملا ترک گویند. بر اساس این توافقنامه باید تا ده روز از تاریخ امضای آن ۵۰۰۰ تن از اسیران امارت اسلامی از زندان های ادارهء اجیر کابل و زندان های تحت مراقبت امریکا آزاد گردند.

اعلان انتخابات قلابی:

به روز سه شنبه ۱۸ فبروری کمیسیون نامنهاد مستقل انتخابات بعد از گذشت بیشتر از چهار و نیم ماه از انعقاد انتخابات تقلبی نتایج این انتخابات را اعلان کرد و طی آن اشرف غنی با گرفتن کم تر از یک ملیون رای برنده این انتخابات کشوری اعلان شد که ۳۵ ملیون نفوس دارد. کاندیدان دیگر شامل انتخابات این نتایج را نپذیرفته و داکتر عبدالله کاندید ائتلاف شمال حکومت موازی اعلان کرد.

هر دو جهت مخالف تصمیم داشتند که محفل تحلیف ریاست های جمهوری خودرا برگزار کنند مگر بر اثر مداخلهء بادار شان امریکا مجبور به تعویق آن برای دو هفته یی دیگر شدند.