افغانستان در خط اول امنیت امریکا

سخن روز: اشرف غنی، رئیس اداره کابل در مصاحبه اخیر با تلویزیون سی‌ان‌ان امریکا یکبار دیگر بر ثبات اشغال امریکایی و دوام جنگ در افغانستان اصرار ورزید و حساسیت خود در برابر صلح را به اشکال و عناوین مختلف ابراز کرد. غنی بر این هم اعتراف کرد که افغانستان (یعنی رژیم کابل) در خط اول […]

سخن روز:

اشرف غنی، رئیس اداره کابل در مصاحبه اخیر با تلویزیون سی‌ان‌ان امریکا یکبار دیگر بر ثبات اشغال امریکایی و دوام جنگ در افغانستان اصرار ورزید و حساسیت خود در برابر صلح را به اشکال و عناوین مختلف ابراز کرد. غنی بر این هم اعتراف کرد که افغانستان (یعنی رژیم کابل) در خط اول امنیت امریکا قرار دارد. غنی پیش ازین نیز به نظامیان خود گفته بود: «از برکت شما، نیویارک و واشنگتن مصون بوده، و دران‌جا بمب‌ها انفجار نکرده‌است».
غنی، که خود را رئیس جمهور منتخب کشور هم می‌داند، در همین مصاحبه بسیار به افتخار گفت که در زمان حاکمیت او تنها ۹۸ عساکر امریکایی کشته شده‌اند. در حالی‌که نامبرده تنها دیروز در یک حمله ۱۸ نفر ملکی را به هدف دفاع از نیویارک و واشنگتن در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز به شهادت رسانیده‌است.
اشرف غنی در مصاحبه با سی‌ان‌ان تمرکز بر این داشت که عساکر امریکایی در افغانستان بمانند و افغانستان برای مدت طولانی از استقلال ملی محروم بماند.
همچنان اشرف غنی در یک نشست به نظامیان خود گفته‌است که امریکا در سال آینده بودجه‌ی تمویل و تجهیز آن‌ها را تصویب کرده‌است، یعنی مطمئن باشید و به جنگ‌های‌تان دوام بدهید.
رژیم و اداره‌ی که استعمار آن را حمایت نظامی، مالی و سیاسی می‌کند و رژیم هم می پذیرد که در سنگر دفاع از استعمار نشسته و وظیفه‌اش پاسداری از منافع استعمار است، آیا نسبت دادن نظام مشروع به اینگونه رژیم و اداره، خیانت ملی نیست؟! بعضی روشن‌فکران که لاف از وطن دوستی هم می‌زنند، آیا به این واقعیت هویدا متوجه نیستند و یا به اساس روشن‌فکری شان، منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند؟
همچو آفتاب عیان است که اداره کابل اداره دست نشانده امریکا است. امریکا آن‌را به زور تانک و توپ بر افغان پ‌ها تحمیل کرده و ازان برای منافع خود کار می‌گیرد. رئیس رژیم هم بر این افتخار و اعتراف می‌کند که هدفش نگه‌داری نیویارک و واشنگتن است و برای امنیت امریکا مشغول جنگ با ملت خود است.
اگر به کارنامه‌ها، اظهارات و روش رژیم کابل متوجه شویم، به این نتیجه می‌رسیم که جنگ در برابر این رژیم هرگز جنگ بین الافغانی نیست. این رژیم بخشی از استعمار امریکای است، منافع و امنیت امریکا برای آن اولویت دارد و برای منافع امریکا با سرنوشت افغانستان و افغان‌ها بازی می‌کند.
امارت اسلامی نیروی مدافع و حرکت ملی افغانستان و افغان هاست. جهانیان به خصوص امریکا باید این واقعیت را درک کنند که امارت اسلامی به هیچ نیروی استعماری و اشغالگر اجازه نمی‌دهد که در کشور عزیز ما افغانستان حضور نظامی داشته باشد و ازین‌جا اهداف خود را دنبال کند. ما چنانکه در نزده سال گذشته از خاک، ارزش‌ها و منافع خود دفاع کرده‌ایم، هنوز هم ازین مبارزه خسته نشده‌ایم. مبارزه و جهاد ما تا پایان کامل اشغال و حاکمیت نظام اسلامی دوام می‌کند. ان شاء الله العزیز.