اداره کابل برای جنگ بهانه می‌طلبد

سخن‌روز: حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه اداره کابل در پارلمان کابل به تاکید گفته‌است: ما صلح را به زاری نمی‌خواهیم. نامبرده گفت که صلح در افغانستان بدون اجماع جهانی آمده نمی‌تواند و بدون صلح در افغانستان امنیت جهان تامین نمی‌شود. وی افزود: تروریسم خطر بزرگ است و راه موثر برای جلوگیری ازان ثبات نظام […]

سخن‌روز:

حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه اداره کابل در پارلمان کابل به تاکید گفته‌است: ما صلح را به زاری نمی‌خواهیم. نامبرده گفت که صلح در افغانستان بدون اجماع جهانی آمده نمی‌تواند و بدون صلح در افغانستان امنیت جهان تامین نمی‌شود. وی افزود: تروریسم خطر بزرگ است و راه موثر برای جلوگیری ازان ثبات نظام جمهوری‌است، که اشاره‌اش به اداره کنونی کابل بود.
اداره کابل از راه‌های مختلف تلاش می‌کند مردم افغانستان و جامعه‌جهانی را بر پروسه صلح بی‌باور بسازد و در نتیجه به آرمان خود (تخریب صلح، دوام جنگ و تمدید قدرت) برسد.

رژیم کابل برای اینکه جهانیان را به جنگ در افغانستان تشویق کند، ادعا می‌کند که بیست گروه تروریستی در افغانستان فعالیت می‌کند، اگر شما با آن‌ها درین‌جا‌ نجنگید به تعقیب شما آن‌جا‌ می‌آیند و شما را به جنگ وادار می‌سازند. بنا برین به‌جای اینکه در کشور خود بجنگید و به مردم و کشور شما زیان برسد، بیائید اینجا دشمن تان را از بین ببرید، ما شب‌و‌روز در خدمت تان هستیم.
افغانستان و افغان‌ها ضرورت حیاتی به صلح دارند و طبعی‌است به چیزی‌که بیش‌تر نیاز باشد، برای به‌دست آوردن آن از هیچ‌گونه سعی دریغ نمی‌ورزد. بنا برین ملت مظلوم ما که به صلح نیاز دارند، اگر برای صلح به‌اصطلاح زاری بکنند چه قباحتی دارد؟!

افغان‌ها که خواهان صلح هستند، برعکس تعبیر اداره کابل این زاری نیست، بلکه این یک حق مسلم حقوقی، عرفی و شرعی‌شان است که در فضای آرام صلح زندگی بکنند، اشغال پایان یابد و نظام دل‌خواه داشته‌باشند.

امارت اسلامی تلاش‌های زیادی برای صلح کرده‌‌است و برای پایان جنگ و آوردن صلح، هیئت‌های امارت اسلامی به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند، زحمات را متحمل شده‌اند و در راستای صلح آماده هرگونه قربانی هستند، زاری کردن برای صلح نه تنها عیب نیست بلکه ابتکار و افتخار است، تا کشور ویران‌شده و ملت رنج‌دیده به صلح برسد.

مقامات بلند‌ و پایین‌رتبه اداره کابل همه‌شان در اسفار خارجی، کنفرانس‌ها و رسانه‌ها به کشورهای منطقه و جهان زاری می‌کنند که جنگ افغانستان را دوام بدهند و به‌گونه مسلسل برای دوام جنگ کمپاین می‌کنند، اما بالعکس به زاری صلح خجالت می‌کشند!