اداره کابل از نام قهرمانان ملی استفاده تبلیغاتی می‌کند

سخن‌روز: رئیس اداره کابل اشرف غنی در جلسه‌ای در قندهار گفته است: «طالبان در زیارت‌های میرویس نیکه و احمد‌شاه بابا با ما مذاکرات بکنند و…..». تیم مذاکراتی امارت اسلامی صلاحیت و اختیار کامل دارد و با توافق با جهت مقابل در هر زمان و هر جا آماده‌ی گفتگو است. اما اداره کابل اگر واقعا با […]

سخن‌روز:

رئیس اداره کابل اشرف غنی در جلسه‌ای در قندهار گفته است: «طالبان در زیارت‌های میرویس نیکه و احمد‌شاه بابا با ما مذاکرات بکنند و…..». تیم مذاکراتی امارت اسلامی صلاحیت و اختیار کامل دارد و با توافق با جهت مقابل در هر زمان و هر جا آماده‌ی گفتگو است. اما اداره کابل اگر واقعا با کشور محبت دارد و بر حال زار ملت مظلوم دل می‌سوزاند، پس دیگر باید به راه صلح سنگ نیاندازد و صادقانه به میز دیالوگ بیاید.

یادگارها و کارنامه‌های میرویس نیکه و احمدشاه بابا ارزش‌های تاریخی و مذهبی دارد، استفاده تبلیغاتی و شخصی از نام‌های قهرمانان ملی عمل منفور است. اداره کابل برای بقای ناروای خود هر گونه بازی با سرنوشت ملت کرد. اکنون می‌خواهد با استفاده از حیثیت بالای صاحبان کارنامه‌ها، بر چشم‌های ملت خاک بپاشند و از همین راه چهره جنگی، ظلم، وحشت و فساد خود را پنهان بدارند. اگر تلاش صادقانه برای صلح شود و اراده واقعی صلح وجود داشته باشد، قیودات زمان و مکان تاثیر خاصی بر پروسه صلح نمی‌داشته باشد؛ و اگر اراده واقعی به صلح نباشد و از صلح محض استفاده ابزاری و تبلیغاتی شود، پس در هیچ جایی جنگ به صلح تبدیل نمی‌شود.

صلح تعریف معلوم و مشخص دارد، راه‌های تامین و تخریب روشن است و تنها با زیارت قهرمانان ملی هرگز صلح نمی‌آید. صلح اراده واقعی و قربانی می‌خواهد. آن‌های که برای تامین امنیت نیویارک و واشنگتن پروژه‌های کشتار افغان‌ها ویرانی خانه‌های آن‌ها را گرفته اند و برای امنیت امریکا از به‌کار بردن مادر بمب‌ها در افغانستان استقبال می‌کنند، چطور به صلح و نظام ممثل اراده‌های مردم مظلوم افغانستان ترجیح می‌دهند.

محبت و وفاداری با کشور عزیز ارزش خاصی دارد. امارت اسلامی درین عرصه کارنامه‌های مثالی را ثبت کرده‌است. مجاهدین دین و میهن پرور امارت اسلامی کشور عزیز را به نرخ جان از جنگ، فساد، تجزیه و اشغال نجات داده‌اند و این مبارزه‌ی نجات بخش هنوز دوام دارد.

اداره کابل از راه‌های مختلف تلاش می‌کند منافع امریکا را در افغانستان محافظت کند، اشغال را دوام بدهد و کشور عزیز را برای مدت زیادی در دام و حلقه استعمار نگه‌دارد. افغان‌ها نیروهای خارجی و رژیم‌های اجیر را در خاک خود تحمل نمی‌توانند و استقلال و نظام مرکزی اسلامی را ترجیح می‌دهند.

جهانیان و افغان‌ها شاهد هستند که اداره کابل از آغاز پروسه صلح تا اکنون موانع زیادی در راستای آن ایجاد کرده و برای دوام جنگ بهانه‌طلبی های زیادی کرده و به هدف سبوتاژ روند صلح دست به چقدر ترورها، انفجارات و بمباردها زده‌است‌.

امارت اسلامی جهت مقابل را توصیه می‌کند که دیگر پالیسی جنگ‌طلبانه‌اش را ترک نموده و به بهانه‌گری در برابر روند صلح پایان بخشد، منافع کشور و ملت را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح دهد و از موضوع حیاتی صلح و از این فرصت مهم، برای جنگ تبلیغاتی استفاده نکند.