آتش بس و اعدام با هم نمی شود

سخن روز: مقامات ارگ نشین اداره اجیر کابل در جریان سست پروسه صلح، از یکسو می خواهند بندی های طالبان اعدام شوند و از سوی دیگر می خواهند باید بنام آتش بس، جنگ در برابر آن ها متوقف شود. این فرمایشات ضد و نقیض، نشان می دهد که این اجیران در حقیقت دشمنان صلح و […]

سخن روز:

مقامات ارگ نشین اداره اجیر کابل در جریان سست پروسه صلح، از یکسو می خواهند بندی های طالبان اعدام شوند و از سوی دیگر می خواهند باید بنام آتش بس، جنگ در برابر آن ها متوقف شود.

این فرمایشات ضد و نقیض، نشان می دهد که این اجیران در حقیقت دشمنان صلح و آرامش اند، اما با چنین پیشنهادات می خواهند از حملات طالبان در امن بوده، به فساد، تاراج و فحشای شان بدون کدام تشویش دوام بدهند.

حقیقت اینست که امارت اسلامی هیچگاه آتش بس را مطلقا نه با امریکایی ها رد کرده و نه هم با دست نشاندهان آن ها. البته، باید دشمن هم در بدل آن گامی بردارد و برای هدفی که مجاهدین جنگیده اند، تضمین آن به دست بیاید.

در مذاکرات با امریکایی ها نیز این بازی دوام داشت. اما مطالبه پیش از وقت آتش بسِ نامعقول بود. هرگاه آن ها به پایان اشغال تن دادند، فوری آتش بس برقرار شد. زیرا دلیل جنگ با آن ها پایان یافت.

اکنون رژیم کابل از یکسو اعضای مذاکراتی خود را در برابر نمایندگان امارت اسلامی نشستانده است، اما از سوی دیگر برخی از مقامات مغرض، فاسد و متعصب به هدف سبوتاژ کردن پروسه صلح، شب و روز حرف های تحریک کننده می زنند.

یکی می گوید باید بندیان طالبان اعدام شوند، دیگری می گوید اگر طالبان به خواسته های ما تن ندهند به زور بر آن ها می قبولانیم، دیگرش می گوید در مرحله های آینده اراده رهایی زندانیان را نداریم، و همچنان دیگرش می گوید طالبان در ترورهای خبرنگاران و فعالان مدنی در کابل و دیگر شهرها دست دارند.

امریکا و جامعه جهانی در پیمان دوحه به رهایی زندانیان تعهد کرده اند، اما مقامات اجیر رژیم در خواب و خیال اعدام آن ها هستند. حال اینست که مقامات رژیم مزدور از امارت اسلامی تقاضای آتش بسِ بدون قید و شرط را هم می کنند. آیا پیمان دوحه جنبه حقوقی و بشری دارد و یا اظهارات ضد و نقیض مقامات رژیم دست نشانده؟

ترورهای مرموز مردم ملکی، فعالان مدنی و خبرنگاران را، حلقات استخباراتی رژیم به همین هدف آغاز کرده اند که ازان در برابر مجاهدین به حیث ابزار فشار کار بگیرند. در حالی که مجاهدین هرگز مردم ملکی را هدف قرار نمی دهند، نه دران سودی دارند و نه هم این کار از نگاه قانون شریعت و بشریت رواست.

مسئولان سنجیدهء رژیم کابل اگر واقعا می خواهند پروسه مذاکراتی کامیاب شود و صلح، امنیت و نظام مستقل اسلامی در کشور حاکم گردد و آتش بس دائمی در کشور برقرار شود، لازم است که این حلقات بیگانه پرور، ضد صلح و مخالف کشور را درین فرصت حساس از چنین اظهارات نامناسب باز دارند.

وگرنه، امارت اسلامی در برابر استقلال کشور و حاکمیت نظام اسلامی از یاوه گویی ها و فیرهای هوایی هیچکسی هراس ندارد. به فضل پروردگار، امارت اسلامی چنانکه در میدان جنگ رکورد پرافتخار قربانی ها را دارد، همچنان در راه صلح نیز آماده هر گونه قربانی است، البته، اگر طرف مقابل جدی باشد.