عساکر آمریکایی در افغانستان به حالت آماده باش در آمدند

پس از تصمیم ترامپ و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل هزاران تن از افغان ها در ولایات مختلف کشور در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد آمریکایی حضور یافتند. مردم افغانستان که از اشغال و مظالم متجاوزین آمریکایی به ستوه آمده اند، در پی اقدام اخیر ترامپ در مظاهرات ضد آمریکایی شرکت کردند و […]

پس از تصمیم ترامپ و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل هزاران تن از افغان ها در ولایات مختلف کشور در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد آمریکایی حضور یافتند.

مردم افغانستان که از اشغال و مظالم متجاوزین آمریکایی به ستوه آمده اند، در پی اقدام اخیر ترامپ در مظاهرات ضد آمریکایی شرکت کردند و خشم و انزجار خود از حضور نظامیان اشغالگر و اقدامات حکومت آمریکا در افغانستان و فلسطین را ابراز کردند.

تظاهر کنندگان شعارهای ضد آمریکایی و مرده باد آمریکا و مرده باد ترامپ سر می دادند. آنها همچنین برای دفاع از حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کردند.

در نتیجهء این تظاهرات ملی و مردمی که بشمول پایتخت در اکثر ولایات کشور (هرات، نیمروز، بلخ، قندوز، طالقان، بغلان، پنجشیر، کنر، پکتیکا) برگزار گردید. فضای حاکم بر مظاهرات امروزی طوری بود که جنرالان آمریکایی مستقر در کابل، بگرام و مراکز مختلف در اقصاء نقاط کشور احساس ترس و نگرانی کنند.

از اینرو روب مانینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که نظامیان آمریکایی در سراسر افغانستان به حالت آماده باش در آمدند.

براساس گزارش رسانه های بین المللی جنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز هشداریه ای را صادر کرده است و افزوده است که نظامیان آمریکایی در افغانستان در معرض خطر قرار دارند.

حکومت آمریکا با این اقدام خود به مسلمانان جهان آشکار کرد که به هیچ نوع میثاق و قوانین بین المللی پایبند نیست و نه هم هیچ نوع حقوق انسانی و بشری را مراعات خواهد کرد.

گرچه عملکرد و اقدامات ضد اسلامی آمریکای متجاوز بر همگان هویدا است، اما بازهم در نتیجهء سکوت امت مسلمه و ملت های مظلوم همچو افغانستان و فلسطین، آمریکای متجاوز جرئت هرگونه اقدام ظالمانه و غیر انسانی را نموده و می نماید.

اگر سکوت و خاموشی مسلمانان جهان و خصوصا کشورهایی که از سوی آمریکا به نوعی اشغال و یا مستعمره شده اند، بیشتر از این طولانی شود، در آینده نزدیک شاهد تحولات خطرناک و وخیم در کشورهای اسلامی خواهیم بود.

آمریکا تلاش می کند تا با سرنگونی حاکمان مسلمان در کشورهای اسلامی و تحمیل مزدوران دین فروش و خائن، اسلام و دین را از ملت های مسلمان بزور برباید، و بدین ترتیب ملت ها را مجبور به پذیرش قوانین و اصول غیر دینی بنام دیموکراسی نماید.

پس باید آگاه باشیم و برای جلوگیر از تکرار آنچه در گذشتهء نزدیک برای ملت های مسلمان در همسایگی ما و مسلمانان کشورهای دیگر نقاط جهان اتفاق افتاده است، اقدام کنیم.