یادداشت‌

آمریکا و حقوق بشر پوشالی

اما ملل کفر، با پروبال‌دادن به اسرائیل غاصب، نه تنها از مردم مظلوم فلسطین دفاع نکردند، بلکه باعث شدند تا این رژیم غاصب هرچه بیشتر خون اطفال معصوم، زنان عاجز و ناتوان، افراد سال‌مند و عموم مردم بی‌دفاع و بی‌پناه را بمکد، و آمریکای جنایت‌کار در این مورد، بیشترین سهم را از آن خود نموده است.

 

نویسنده: عبدالغنی حمیدی

از بدو ظهور بی‌نظیر دین اسلام تا به امروز ۱۴۰۰ و اندی سال می‌گذرد. پیروان این دین مقدس، با عمل به دستورات خداوندی و اتباع سیرهٔ پاک پیامبرشان -صلی‌الله‌علیه‌وسلم- به همگان درس عدل و انصاف، برادری و برابری، عدم تبعیض و به‌ویژه دفاع از مظلوم و دفع ظالم را آموخته‌اند، و هیچ‌گاه در دفاع از مظلوم دریغ نکرده‌اند، بلکه هرجا مظلومی وجود داشته، با کمال مردانگی و شجاعت به کمک وی شتافته‌اند، نه این‌که علیه مظلوم قیام کرده و بر دردهایش بیفزایند.

 

اما ملل کفر، با پروبال‌دادن به اسرائیل غاصب، نه تنها از مردم مظلوم فلسطین دفاع نکردند، بلکه باعث شدند تا این رژیم غاصب هرچه بیشتر خون اطفال معصوم، زنان عاجز و ناتوان، افراد سال‌مند و عموم مردم بی‌دفاع و بی‌پناه را بمکد، و آمریکای جنایت‌کار در این مورد، بیشترین سهم را از آن خود نموده است. تاریخ این کشور، نشان می‌دهد که سیاستش مبتنی بر جنگ‌افروزی، ترور، استعمار و غارت ملت‌هاست، و در هر گوشه و کناری که نقض حقوق بشر دیده می‌شود، رد پای آمریکا بیش از همه، نمایان است.

 

با توجه به چند دههٔ اخیر دخالت‌های آمریکا در مسایل امنیتی بسیاری از کشورهای رنج‌دیده، این کشور باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بی‌گناه بی‌شماری شده است، که در این میان، کشور مظلوم و ستم‌دیدهٔ فلسطین، بیشترین صدمه را از جانب آمریکا متحمل شده است.

 

دنیای غرب و به‌ویژه ایالات متحدهٔ آمریکا، همواره دیگر کشورها را محکوم به نقض حقوق بشر کرده و خودشان را مدعیان آن می‌دانند؛ اما این فریبی بیش نیست و این حقوق بشر آمریکا را می‌باید، حقوق بی‌بشر نامید و بس؛ زیرا دانشگاهیان باوجودانی که در اعتراضات علیه نسل‌کشی در اسرائیل، شرکت کرده بودند، طعم ناگوار حقوق بشر پوشالی آمریکا و دست‌اندرکارانشش را چشیدند.

 

در واقع خیزش این دانش‌جویان را می‌توان دفاع از حقوق بشر نامید، نه حمایت‌های آمریکا از اسرائیل و ادعاهای پوچ آن که گوش همه را پر کرده‌اند. از پیام‌ها و پیامدهای این خیزش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. تنفر آزادی‌خواهان از رژیم غاصب اسرائیل؛

۲. متزلزل‌شدن بنیاد حقوق بشر پوشالی؛

۳. به باد فنارفتن سرمایه‌گذاری رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آزادی‌خواه؛

۴. معلوم‌شدن شعار دموکراسی تا حقیقت دیکتاتوری محض.