سناتور آمریکایی والتر بی جونز:”افغانستان قبرستان امپراطوری هاست!”

در نتیجهء اوج شدت جنگ و درگیری و حضور نظامیان آمریکایی در میادین جنگ در افغانستان، لیست تلفات عساکر آمریکایی یکبار دیگر به شماره افتاده است و هر هفته به تعداد کشته ها و زخمی های اشغالگران آمریکایی در افغانستان اضافه می شود. شروع دوبارهء وضعیت چندین سال قبل و پیشروی های مجاهدین امارت اسلامی […]

در نتیجهء اوج شدت جنگ و درگیری و حضور نظامیان آمریکایی در میادین جنگ در افغانستان، لیست تلفات عساکر آمریکایی یکبار دیگر به شماره افتاده است و هر هفته به تعداد کشته ها و زخمی های اشغالگران آمریکایی در افغانستان اضافه می شود. شروع دوبارهء وضعیت چندین سال قبل و پیشروی های مجاهدین امارت اسلامی داد و فریاد مقامات آمریکایی و از جمله سناتورهای ایالات متحده آمریکا را در آورد. آنها با انتقاد شدید از دولت دونالد ترامپ گفتند: پس از گذشت ۶ ماه از آغاز به کار دولت ترامپ هنوز هیچ استراتژی مشخص و قانع کننده ای در قبال افغانستان وجود ندارد.
تعدادی از سناتورها از جمله «والتر بی جونز»، سناتور جمهوری خواه آمریکایی نیز خواستار خروج کامل آمریکا از افغانستان گردید.
آنها با ارسال نامه ای به ترامپ خطاب به او گفتند: افغانستان قبرستان امپراطوری ها است! ما مایل نیستیم که سنگ قبری در این کشور با عنوان آمریکا در آن وجود داشته باشد.
همچنین چند روز پیشتر نیز جان مک کین رئیس کمیسیون اردوی مسلح آمریکا در سنای آن کشور گفت که آمریکا استراتیجی خاصی برای عادی سازی اوضاع در افغانستان ندارد و در نتیجه جنگی را که آمریکا ۱۵ سال پیش در این کشور آغاز کرده است خواهد باخت.
وی از سوی دیگر ضمن انتقاد از وضعیت موجود گفت: ما می دانیم مشکل کجاست، مشکل در کاخ سفید است متأسفانه کاخ سفید به شدت دچار هرج و مرج شده است.

 

جان ساپکو، مفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان نیز گفت دولت افغانستان در نوامبر سال ۲۰۱۵، ۷۲ درصد از خاک این کشور را تحت کنترل داشت در حالی که این میزان در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۷ درصد کاهش یافته است.

 

حال که با آغاز فصل تابستان و اوج شدت عملیات مبارک منصوری مناطق و ولسوالی های یکی پس از دیگری فتح می شوند، حقیقت دروغین و عوامفریبی مقامات و نظامیان آمریکایی نیز پایان یافته است. بنابر این همه روزه صدای اعتراض و مخالفت از داخل آمریکا بر ادامه حضور نظامیان اشغالگر آن کشور در طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا در افغانستان به گوش می رسد. که ما امید داریم بتوانیم در آینده نزدیک همه اشغالگران بخصوص عساکر وحشی نظامی آمریکایی را سرافکنده و زبون از سرزمین و دیار پر افتخار افغانستان بیرون کنیم.