راپور روزنامه دیلی میل درمورد کشتار افغان های بیگناه توسط نظامیان بریتانوی

“مرد افغان می گوید که نیروهای خاص نظامی بریتانوی پدر، دو برادر و بچه کاکایش را در حمله شبانه با خونسردی کشتند”. روزنامهء دیلی میل لندن بتاریخ چهارم جولای ۲۰۱۷ میلادی در مورد قتل و کشتار افغان های بیگناه توسط نظامیان نخبه قوای هوایی بریتانوی راپور مستندی را نشر کرد که در آن امده است، […]

“مرد افغان می گوید که نیروهای خاص نظامی بریتانوی پدر، دو برادر و بچه کاکایش را در حمله شبانه با خونسردی کشتند”.

روزنامهء دیلی میل لندن بتاریخ چهارم جولای ۲۰۱۷ میلادی در مورد قتل و کشتار افغان های بیگناه توسط نظامیان نخبه قوای هوایی بریتانوی راپور مستندی را نشر کرد که در آن امده است، نیروهای نظامی بریتانوی افراد ملکی بیگناه را قتل عام کرده و پس از آن در کنار اجسادشان سلاح می گذاشتند و عکس برداری می کردند تا وانمود کنند که گویا طالبان مسلح را کشته اند. ما نیز عین راپور را (بدون کم و کاستی) به زبان دری ترجمه کرده ایم، تا شما با خواندن آن به حقیقت وجود و چگونگی حملات و عملیات های عساکر خارجی در افغانستان پی ببرید.

دیلی میل:

نظامیانی از نیروهای نخبه قوای هوایی بریتانوی متهم شده اند که چهارمرد بیگاه افغان را در جریان حمله شبانه با خودنسردی تمام به قتل رسانده اند.

گفته می شود واحد پست و ذلیل نظامیان بریتانوی (روگ یونیت) قصداً افراد ملکی را اتهام شورشی بودن بجای اینکه آنها را دستگیر کنند، قصدا کشتند و پس از آن ماموریت جنگی خود را تحریف کردند تا ردپای خود در کشتار افراد بیگناه را از بین ببرند.

 یک مرد ادعا می کند که نیروهای خاص بریتانوی در سال ۲۰۱۱ میلادی بر خانهء آنها در قلعه بست هلمند شب هنگام پیاده شدند. ادعای این شخص به اندازهء کافی محکم و مدلل است که پولیس نظامی سلطنتی می خواهد اکنون با او در افغانستان مصاحبه کند.

این مرد در گفتگو با شبکه ۴ بی بی سی گفت که چهارتن از خویشاوند مرد در حالی از سوی عساکر بریتانوی به قتل رسیدند که هیچ نوع رابطه ای با هیچ گروه مسلح نداشتند. او می افزاید که یک بجه نیمه شب طیاره ها آمدند و در نزدیکی محل سکونت آنها به زمین نشستند. ده دقیقه بعدتر آنها(نظامیان بریتانوی) به خانه شان داخل شدند. خانه را محاصره کردند و از ما خواستند که از اتاق هایمان بیرون شویم. او می گوید که آنها مردها و زن ها را از یکدیگر جدا کردند و عده ای از عساکر به جستجوی خانه شروع کردند. او می گوید که مرا از پدرم جدا کردند و چشم هایم را بستند و در یک اتاق خورد نشاندند. و تا پایان شب مرا در آن اتاق کوچک زندانی کردند، صبح زود آمدند و چشم های مرا باز کردند و گفتند تا هنگامیکه آنها از منطقه نرفته اند، نباید از اتاق بیرون شوم.  وقتی طیاره ها رفتند، ما از اتاق ها بیرون شدیم، به محض اینکه بیرون آمدم، دیدم که آنها پدر، دو برادر و بچه کاکایم را شهید کرده بودند.

در این اظهارات همچنین گفته شده است که عساکر راپور را دستکاری کرده و از تصاویر جعلی استفاده کرده اند تا کشتار افراد ملکی را پنهان کنند.

آنها تفانچه و تفنگ طالبان را در کنار اجساد افراد ملکی گذاشته اند تا وانمود کنند: گویا آنها جنگجویان مسلح دشمن هستند. پس از آن راپور را تحریف کردند تا نیروهای خاص افغان مقصر شناخته شوند و حادثه توسط قومندان نظامی مورد بررسی قرار نگیرد.

 

در اظهارات گفته شده است که از صحنهء حادثه توسط طیاره درون تصویربرداری شده است و در آن بوضوح دیده می شود که نظامیان بریتانوی شروع به فیر و آتش باری کردند. و کاملا برعکس ادعاهای آنهاست که گویا نیروهای همکار افغان و ترجمانان مسئول بودند.

همچنین مرمی هایی که از اجساد قربانیان بدست آمده است ثابت می سازد که از نوع مرمی های نوع ۵.۵۶ م م کالیبر است که توسط  نیروهای خاص هوایی بریتانوی استفاده می شد. در حالیکه نیروهای خاص افغانی از مرمی های درازتر استفاده می کردند. (نیروهای نظامی افغان و طالبان از مرمی هایی با کالیبر ۷.۶۲ م م استفاده می کنند).

همچنین اظهار شده است که عساکر تفانچه های میکاروف روسی را بر روی اجساد قربانیان گذاشتند و از آن تصویربرداری کردند تا نشان دهند که آنها شورشیان طالبان را در هنگام دفاع از خود کشته اند.

در یک ادعای دیگر گفته شده است که تیم نخبه گان نظامی بریتانوی در یک حمله مخفی شبانه سه (۳) برادر غیر مسلح را به قتل رساندند. مادر مقتولین می گوید که او خود شاهد کشته شدن ۳ تن از فرزندانش بود. این حادثه در سال ۲۰۱۲ در ولسوالی گرشک روی داده است. این مادر می گوید که سه فرزندش برزگر بودند و هیچ رابطه ای با طالبان نداشتند. و در هنگام رویداد دست هایشان را بالای سرشان گرفته بودند که نظامیان خاص هوایی بر آنها فیر کردند. (این خبر در سندی تایمز لندن نیز آمده است)

این تحقیقات بخشی از عملیات موسوم به نورت مور (Northmoor) است که درباره مرگ و میر در جریان جنگ در افغانستان انجام می شود، اما تاکنون تنها یک مورد کشتار غیر قانونی تائید شده است. علی الرغم اینکه کریس گرین (Chris Green) یکی از افسران پیشین استخبارات نظامی می گوید: زمانیکه آنها می خواستند در مورد این دوسیه تحقیق کنند، با دیواری از سکوت مواجه شدند (پنهان کاری).

یکی از منابع نزدیک به عملیات نورت مور به روزنامه سندی تایمز لندن گفت: “شواهد بسیاری مبنی بر کشتار افراد ملکی وجود دارد”.

در اخیر راپور از سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا آمده است که در مورد گفته است:” ۹۰ فیصد از جمله ۶۷۵ دوسیه را متوقف کرده اند  و کمتر از ۱۰ تحقیق باقی مانده است”.

 لینک راپور روزنامه دیلی میل آنلاین

خوانندگان محترم اکنون شما خود قضاوت کنید، این تنها یک مورد از دها هزار موردی است که نظامیان اشغالگر خارجی بمشول آمریکایی ها و بریتانوی ها در افغانستان انجام داده اند. کشتن افراد بیگناه ملکی و گذاشتن سلاح در کنار اجساد آن و عکس برداری و …. همهء اینها صرفا بخاطر این انجام می شود که اشغالگران فقط به هدف اشغال و کشتار ملت افغان به این سرزمین آمده اند و گرنه چطور یک عسکر اشغالگر جرئت می کند افغان های بیگناه ملکی را پیش چشم خانواده اش قصداً با خونسردی تمام به شهادت برسانند و پس از ان صحنه های جعلی ترسیم و فیلمبرداری کنند.

این یک مستند واقعی است که نظامیان و رسانه های بریتانوی خود به انجام آن اعتراف کرده اند. اما مقامات رژیم دست نشاندهء کابل همچنان بر طبل بقای و حضور اشغالگران در کشور می کوبند. و خواهان انجام حملات و عملیات های آنها با آزادی کامل و بدور از هرنوع تعقیب عدلی و قضایی هستند. پس اگر چنین یک عملی جدا از اسلام و مسلمانی، وطن فروشی، خیانت و ملت کشی نیست، پس چیست؟

ترجمه: حبیب الله هلال