تحلیل

آمریکا به مردم خود هم رحم نمی‌کند؟

آمریکا و غرب از واژه‌هایی چون حقوق زنان، حقوق کودکان، حقوق بشر و... استفادۀ سوء می‌کند.

ازداشت دانش‌جویان مدافع حقوق فلسطینی‌ها از دانشگاه کالیفرنیا توسط پولیس آمریکا، چهرۀ وحشی این دولت را برهنه‌تر نمود. این یورش سحرگاهی پولیس لس‌آنجلس، برای جهان به اثبات رساند که اگر از فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها دفاع کنند باید بازداشت و در نهایت کشته شوند، اگرچه هم‌آیین غرب و آمریکا باشند!

آمریکا و غرب از واژه‌هایی چون حقوق زنان، حقوق کودکان، حقوق بشر و… استفادۀ سوء می‌کند.

اگر در گوشه‌ای از جهان، بینی یک بی‌دین و غیر مسلمان خونین شود، تمام جهان کفر هم‌صدا واکنش نشان می‌دهند و عامل آن قضیه را محکوم، و اگر دست‌شان به وی برسد از روی زمین محوش می‌سازند و تمام رسانه‌های کرایه‌شده نیز صدای سران خود را تا گوشه‌گوشهٔ جهان انعکاس می‌دهند؛ اما وقتی‌ که سخن از حقوق مسلمان فلسطینی به میان می‌آید، همه مهر سکوت بر دهان می‌نهند، و اگر کسی پیدا شود که از حقوق فلسطینی‌ها دفاع کند به جرم تروریست بازداشت می‌گردد، اگرچه دانش‌جو هم باشد!

امروز دانش‌جویانی که در آمریکا توسط پولیس وحشی آن کشور مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، تنها جرم‌شان این است که از مظلومین فلسطین دفاع کرده، و از روی دروغ‌های آمریکا و غرب پرده برمی‌دارند. دانش‌جویان دانشگاه کالیفرنیا که هم‌کیش و هم‌آیین پولیس آمریکا هستند، فقط به خاطر این‌که از حقوق فلسطینی‌ها دفاع کردند توسط پولیس مورد لت‌وکوب قرار گرفته و به زندان انداخته می‌شوند. آمریکایی که به ملت خود رحم نمی‌کند، هرگز به حقوق دیگران احترام قایل نخواهد بود.