گروه ۷ خواهان میانجی‌گری چین بین روسیه و اوکراین شد

گروه ۷ خواهان میانجی‌گری چین بین روسیه و اوکراین شده و از چین خواسته تا با فشار بر روسیه، نیروهای این کشور را از اوکراین خارج کند. به دنبال سفر وانگ یی؛ وزیر خارجه چین به روسیه، ۷ کشور ثروتمند جهان در بیانیه‌ای مشترک از چین خواسته‌اند تا روسیه را برای خروج نیروهایش از اوکراین تحت فشار قرار دهد. […]

گروه ۷ خواهان میانجی‌گری چین بین روسیه و اوکراین شده و از چین خواسته تا با فشار بر روسیه، نیروهای این کشور را از اوکراین خارج کند.

به دنبال سفر وانگ یی؛ وزیر خارجه چین به روسیه، ۷ کشور ثروتمند جهان در بیانیه‌ای مشترک از چین خواسته‌اند تا روسیه را برای خروج نیروهایش از اوکراین تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است که اعضای این گروه امیدوار اند دولت چین از نفوذ خود بر روسیه برای خروج فوری و بدون قید و شرط از اوکراین استفاده کند.

وانگ یی؛ وزیر خارجه چین، برای یک دیدار چهار روزه به روسیه رفته و انتظار می‌رود در پی این سفر، روابط دو کشور عمیق‌تر شود.

وزرای خارجه گروه ۷ بیانیه خود را در پایان نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل صادر کردند.از طرف دیگر جوبایدن رییس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که تنها راه پایان جنگ اوکراین خروج روسیه از اینکشور است و روسیه هم  ناتو  و امریکا را به ماجراجویی در سرحدات غربی خود متهم کرده است و جنگ اوکراین یک عملیات نظامی برای رفع تهدید علیه روسیه بیان داشته است.