چاه‌های نفتی سرمایهٔ ملت هستند

سخن روز   دیروز در ولایت سرپل، هشت چاه جدید استخراج نفت افتتاح شد. ولایت سرپل دارای چاه‌های غنی نفت است که یکی پس از دیگری توسط وزارت معادن و پترولیم فعال می‌شوند و کار روی استخراج نفت آن‌ها آغاز می‌شود.   با آغاز این پروژه مهم، یک شفاخانه بزرگ مجهز، سرک معیاری و یک بند […]

سخن روز

 

دیروز در ولایت سرپل، هشت چاه جدید استخراج نفت افتتاح شد. ولایت سرپل دارای چاه‌های غنی نفت است که یکی پس از دیگری توسط وزارت معادن و پترولیم فعال می‌شوند و کار روی استخراج نفت آن‌ها آغاز می‌شود.

 

با آغاز این پروژه مهم، یک شفاخانه بزرگ مجهز، سرک معیاری و یک بند آب طبق تقاضای مردم اعمار خواهد شد که برای هزاران تن فرصت کاری فراهم و نقش مهمی در رشد اقتصادی و افزایش عواید کشور خواهد داشت.

 

افغانستان عزیرمان دارای معادن زیاد و منابع انرژی و‌نفتی مختلفی است، که همهٔ این‌ها متعلق ملت هستند و سرمایهٔ عظیمی برای آن‌ها خواهند شد و اگر به بهره‌برداری برسند، می‌توانند زمینهٔ کاری برای جوانان این ملت را ایجاد کنند و از طرفی بهرهٔ آنان به ملت می‌رسد و افغانستان در بخش‌های مختلفی غنی شده و به خودکفایی می‌رسد.

 

با فعال شدن ۸ چاه جدید در حوزۀ نفتی آمو دریا، در استخراج روزانه نفت ۸۰۰ متر مکعب افزایش به عمل می‌آید و قرار است در آینده نزدیک ۱۰ چاه نفت دیگر نیز فعال شود.

در حال حاضر ۳۵۰ انجینر و۵۵۰ کارگر به صورت مستقیم در حوزۀ نفتی آمو دریا مشغول کار هستند که با فعال شدن این ۸ چاه جدید در شمار کارمندان آن افزایش به وجود خواهد آمد.

 

وزارت معادن و پترولیم با توجه معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا توانسته چاه‌های نفتی بسیاری را افتتاح کند و کار را روی بهره‌برداری آن‌ها آغاز کند.

با این گام‌های مثبت، ما می‌توانیم مهاجرینی که از کشورهای همسایه به وطن برگشتند، را مشغول به کار کرده و از انجینران داخلی در این بخش‌ها برای شکوفایی وطن عزیزمان استفاده کنیم‌.

همچنین این دست‌آوردها به کشورمان کمک می‌کند تا روی پای خود ایستاده، صادرات را افزایش دهد و واردات را کم کند.

 

معادن و منابع افغانستان در کنار جدیت و پشت‌کار مسئولین امارت اسلامی و دل‌سوزی آن‌ها در مدت کمی افغانستان را رقیب کشورهای جهان اول و دوم بکند و یک تحول صنعتی در افغانستان ایجاد کند.