ما میله‌های زندان را شکستیم

سخن روز در اشغال بیست ساله آمریکا، هزاران تن از ملت افغان در زندان‌های کشور زندانی بودند و بخاطر جنگیدن در مقابل اشغالگران، میوه شیرین آزادی را از دست دادند و به دور از خانواده در کنج زندان‎‌های تنگ و تاریک با سختی‌های بی‌شماری مواجه بودند، تا اینکه الله متعال نعمت آزادی و فتح و […]

سخن روز

در اشغال بیست ساله آمریکا، هزاران تن از ملت افغان در زندان‌های کشور زندانی بودند و بخاطر جنگیدن در مقابل اشغالگران، میوه شیرین آزادی را از دست دادند و به دور از خانواده در کنج زندان‎‌های تنگ و تاریک با سختی‌های بی‌شماری مواجه بودند، تا اینکه الله متعال نعمت آزادی و فتح و پیروزی را بر این ملت مظلوم ارزانی داشته و حاکمیت به دست فرزندان این وطن قرارگرفت.
همچنین بسیاری از زندانیان از داخل کشور توسط آمریکا به زندان بدنام گوانتانامو انتقال داده شدند، بسیاری در کشورهای همسایه که برای رضایت آمریکا افغانان را دستگیر می‌کردند، یا در زندان‌های کشور خود نگه می‌داشتند و یا تحویل آمریکا می‌دادند.
اما الحمدلله ملت افغان با جهاد بیست‌ساله‌اش توانست بر اشغالگران غالب آید، آنها را از کشور بیرون کرده و با عزت تمام، میله‌های زندان‌ها را شکست و زندانیان خود را از زندان گوانتانامو و زندان‌های کشورهای همسایه بیرون کرده و به وطن برگرداند.
امروز، دو تن از برادران افغان‌مان، ملا عبدالظاهر صابر باشنده ولایت لوگر و عبدالکریم باشنده ولایت خوست که هردو در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی به زندان گوانتانامو منتقل و پس از آزادی در کشور عمان تحت نظارت قرار داشتند، بر اثر سعی و تلاش امارت اسلامی به کشور بازگشتند و چشمان‌شان با دیدن وطن و حکومت اسلامی خنک شد.

آزادی زندانی‌ها بعد از حاکمیت امارت اسلامی، یک هدف بزرگ امارت اسلامی بوده که توانسته آن را به خوبی پیش ببرد و هموطنان را از زندان‌ آزاد کند و برای این کار یک کمیسیون عالی هم تعیین شده که به وسیله تلاش‌‌های آنان بسیاری از زندانیان در ایران، پاکستان، دبی و چندین کشور دیگر آزاد شدند و این پروسه ادامه پیدا خواهد کرد.
امارت اسلامی افغانستان، برای رفاه ملت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، و مسئولین بصورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، به امید کشوری آباد.