بازسازی سالنگ‌ها؛ نویدی برای آبادی کشور

سخن روز امروز، یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی در سطح کشور به بهره‌برداری سپرده می‌شود، پروژه‌ای که تحقق آن شاید آرزوی چندین ساله مردم افغانستان و خصوصا ملت عزیز قسمت شمال کشور بود. امروز شاهراه سالنگ با حضور بزرگان امارت اسلامی افتتاح شده و به بهره‌برداری سپرده می‌شود و این راه برای رفت‌وآمد عموم […]

سخن روز

امروز، یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی در سطح کشور به بهره‌برداری سپرده می‌شود، پروژه‌ای که تحقق آن شاید آرزوی چندین ساله مردم افغانستان و خصوصا ملت عزیز قسمت شمال کشور بود.
امروز شاهراه سالنگ با حضور بزرگان امارت اسلامی افتتاح شده و به بهره‌برداری سپرده می‌شود و این راه برای رفت‌وآمد عموم مردم باز خواهد شد تا شمال را به مرکز و جنوب کشور وصل کند، رفت‌وآمدها همانند سابق به حالت عادی برگردند و تجارت از جمله صادرات، واردات و انتقالات رونق بگیرد.

امارت اسلامی افغانستان در طی مسیر دو ساله‌اش گام‌های مثبت زیادی در بخش ساخت‌وساز و بازسازی سرک‌ها و بندها برداشته و زخم‌هایی که از سابق بجا مانده و با وجود امکانات بسیار در گذشته اما بی‌سرنوشت مانده‌اند، را التیام بخشیده است.

با سرکار آمدن امارت اسلامی، یک بخش از نیازهای ملت و کشور، ساختن سرک‌ها و بندها و ترمیم شاهراه‌ها بود که با توجه مقام رهبری امارت اسلامی افغانستان و تلاش و پشت‌کار وزارت‌های مختلف به رهبری معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا و شروع عملی کارها از طرف وزارت فواید عامه، روی دست گرفته شد.

پلان بازسازی شاهراه سالنگ، که باعث راحتی مسافرین خواهد بود، نه اولین پروژه است و نه آخرین خواهد بود، بلکه نویدی برای آبادی کشور و پیشرفت و ترقی آن در بخش‌های مختلفی است. امارت اسلامی افغانستان طبق نیاز کشور، توجه خود را به این قسمت ازدیاد بخشیده و در آینده پروژه‌های کلانی مثل بازسازی شاهراه سالنگ‌ها و کانال قوش‌تیپه و ده‌ها پروژه دیگر روی دست گرفته می‌شود. ان‌شاءالله