روز معلم مبارک باد

سخن روز امروز؛ پنج شنبه ۵ اکتوبر برابر با روز آموزگار و معلم است. معلم در اسلام دارای جایگاه والا و مهمی است که آیندهٔ نسل‌ها بدست اوست و پیشرفت یک کشور و پس‌رفت آن مربوط به میزان انجام وظیفهٔ اوست. کشوری که می‌خواهد آینده‌‌ی فرزندانش درخشان باشد و در هر عرصه‌ای پیشرفت داشته باشد، […]

سخن روز

امروز؛ پنج شنبه ۵ اکتوبر برابر با روز آموزگار و معلم است. معلم در اسلام دارای جایگاه والا و مهمی است که آیندهٔ نسل‌ها بدست اوست و پیشرفت یک کشور و پس‌رفت آن مربوط به میزان انجام وظیفهٔ اوست.
کشوری که می‌خواهد آینده‌‌ی فرزندانش درخشان باشد و در هر عرصه‌ای پیشرفت داشته باشد، باید به نظام آموزشی خود توجه کند و خصوصا به معلمین که سپه‌سالاران میدان علم و آموزش هستند، اهمیت بدهد و از آنان حمایت بکند.
جایگاه معلم به قدری بالا و بلند است که‌ منجی عالم بشریت، حضرت رسول اکرم -صلی‌الله‌علیه‌وسلم- خود را معلم نامیده و ایشان به مثابهٔ آموزگار برای جهانیان و برای امت است.
معلم کسی است که الف‌بای دانش را به ما می‌آموزد و راه سخت فراگیری علم را برای‌مان آسان می‌کند.

امارت اسلامی افغانستان بعنوان حاکم دلسوز برای ملت، در بخش تعلیم و آموزش توجه خاصی کرده و می‌خواهد با تقویت مکاتب و حمایت معلمین، آینده‌ای روشن برای نسل آینده درست کند و کشور را بعد از چندین دهه مشکلات، به سوی آبادانی ببرد.

اهمیت جایگاه معلم در میان ملت آن جا معلوم می‌شود که مشکلات عمده‌‌ی ملت افغان در چندین دهه‌ی گذشته بخاطر بی‌توجهی به طیف معلم بوده و معلمین گرامی در چندین دههٔ گذشته مورد حمایت قرار نگرفتند، که در اثر آن نسل‌ها علم را کما حقه فرا نگرفتند.
اما با آمدن امارت اسلامی، جایگاه و عزت معلمین گرامی در میان ملت برگشته و مورد حمایت و توجه بزرگان قرار خواهند گرفت‌.