روابط افغانستان پاکستان باید بهتر شود

سخن روز: کشور پاکستان مدتی هست که سیاست‌های خوبی در قبال افغانستان و حکومت امارت اسلامی، پیش نه گرفته است. از سنگ‌اندازی‌ها در برابر تجارت و بخش واردات و صادرات کشور تا اخراج اجباری مهاجرین و اظهارات بی‌اساس و بی‌بنیاد، که همه روی روابط دو کشور تاثیر منفی می گذارد. مدتی است پاکستان تلاش دارد […]

سخن روز:

کشور پاکستان مدتی هست که سیاست‌های خوبی در قبال افغانستان و حکومت امارت اسلامی، پیش نه گرفته است. از سنگ‌اندازی‌ها در برابر تجارت و بخش واردات و صادرات کشور تا اخراج اجباری مهاجرین و اظهارات بی‌اساس و بی‌بنیاد، که همه روی روابط دو کشور تاثیر منفی می گذارد.

مدتی است پاکستان تلاش دارد تا در کنار فشارهای دیگر بر ملت افغان و حکومت آن، رفت‌وآمد ساکنین هردو کشور و هردو ملت را که در دوطرف خط دیورند زندگی می نمایند با مشکلات مواجه سازند.

دیروز‌، نیروهای سرحدی پاکستان در جهت تورخم، آن عده از دریوران موترهای کلان را که پاسپورت و ویزا نداشتند، اجازهٔ خروج ندادند، دروازهٔ تورخم را بستند و خروج آنان را مشروط به داشتن ویزا و پاسپورت کردند.

پاکستان در حالی که مراحل سختی را طی می‌کند و فعلا یک حکومتی مؤقتی دارد به نوعی ضربه‌ای به روابط دو کشور زده و به اقتصاد و سیاست کشور خود زیان وارد میکند.

امارت اسلامی و در عموم مردم افغانستان می‌خواهند که بزرگان قومی، علما و متنفذین و احزاب سیاسی ان کشور با ورود در این قضایا، رهبران موقتی را متوجه سیاست‌های نادرست آنان کرده و از تنش بازدارند، تا ملت دو کشور متضرر نشود.