خدمات امارت اسلامی افغانستان در دو سال حاکمیت آن

سخن روز: دو سال قبل، در چنین روزی بعد از فتح ۳۲ ولایت، بالاخره مجاهدین امارت اسلامی فاتحانه بدون هیچ خون‌ریزی وارد پایتخت افغانستان، شهر کابل شدند. دو سال قبل، در چنین روزی ما نتیجهٔ سخنان امیرالمؤمنین ملا عمر مجاهد رحمه الله را دیدیم، ایشان اوایل حملۀ آمریکا به ملت افغان گفت: بوش ما را […]

سخن روز:

دو سال قبل، در چنین روزی بعد از فتح ۳۲ ولایت، بالاخره مجاهدین امارت اسلامی فاتحانه بدون هیچ خون‌ریزی وارد پایتخت افغانستان، شهر کابل شدند.
دو سال قبل، در چنین روزی ما نتیجهٔ سخنان امیرالمؤمنین ملا عمر مجاهد رحمه الله را دیدیم، ایشان اوایل حملۀ آمریکا به ملت افغان گفت: بوش ما را وعدهٔ شکست داده و الله متعال ما را وعدهٔ نصرت، پس ببینیم کدام وعده راست‌تر است.
در ۲۴ اسد دوسال قبل، ما نتیجهٔ تلاش‌ها، قربانی‌ها و خون‌های ریخته شدهٔ شهدای‌مان را در فتح کابل دیدیم.

امارت اسلامی افغانستان از همان روز به بعد، متعهدانه و مسئولانه تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت سرتاسری، رشد اقتصادی و تلاش برای آبادی کشور کرد و توانست در طیِ دوسال با وجود مشکلات و تحریم‌ها از طرف غربی‌ها و به رسمیت نشناختن حکومت‌مان، بهترین خدمات را برای ملت خود انجام دهد.

در بخش نظامی، حکومت امارت اسلامی توانسته در وزارت‌های دفاع، داخله و استخبارات نیروهای منظمی شکل دهد، که شبانه‌روز در خدمت ملت هستند و برای امنیت تلاش می‌کنند.
در زمینهٔ امنیت، به جرأت می‌توان گفت، امنیتی که الان در افغانستان حاکم است، در دو دههٔ قبل بی‌سابقه بوده است. ملت، اعم از مردم عمومی، تاجران، زمین‌داران، دکان‌داران، کارکنان، نظامیان و مقامات حکومت سابق همه زیر چتر امارت اسلامی بدون وجود کدام مشکلی زندگی خود را پیش می‌برند و از امنیت موجود استفاده می‌برند.
داعشی‌ها و بغاوتی‌هایی که از جاهای دیگر اکمال می‌شدند و دست به عملیات می‌زدند تا امنیت را از بین ببرند و افکار مردم را مشوش کنند، از بین برده شدند و الحمدلله دو عید امسال و مراسم‌های ماه محرم در امنیت کامل برگذار شدند.

در زمینهٔ اقتصاد و آبادی کشور، هر کدام از معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، وزارت فواید عامه، وزارت انکشاف ملی، ادارهٔ استاندارد ملی، وزارت آب و انرژی، ادارهٔ ملی خوراک و دارو، وزارت شهدا و معلولین، شاروالی کابل و دیگر ادارات تلاش‌های فراوانی برای ایجاد کار و پیش‌بُرد پروژه‌های کلان ساخت‌ و بازسازی سرک‌ها، بندها، چوک‌های شهرها و دیگر پروژه‌های کلان کردند، که از این طریق هم برای ملت کار ایجاد می‌شود و هم کشور از هر نظر غنی و بی‌نیاز خواهد شد.

در بخش روابط خارجی نیز، وزارت خارجه توانسته تا حد بالایی روابط امارت اسلامی را با کشورهای همسایه و جهان حسنه کند و سفیران خویش را در سفارت‌های بسیاری از کشورها مستقر کند و پیام تعامل امارت اسلامی را به دیگران انتقال دهد.

در بخش تحصیل و تعلیم، وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی با ثبت و ارزیابی اسناد علما و ایجاد بست‌ها برای استادان مدارس دینی، ثبت پوهنتون‌های جدید و تلاش برای حل مشکلات‌شان در مرکز و‌ ولایات مختلف نیز توانسته‌اند خدمات خوبی در این بخش انجام دهند.

از دیگر دستاوردهای دو سال گذشته، ممنوعیت کشت و نقل‌وانتقال مواد مخدر، مبارزه با فساد اداری و از بین بردن آن تا حد زیادی در سطح کشور، جمع‌آوری معتادین و گداها و ثبت شهدا و معلولین در سطح کابل و ولایات و تلاش برای تداوی معتادین و رفع حاجات سوال‌گران و تعیین حقوق برای خانوادۀ شهدا و معلولین، حفظ سرحدات و‌تقویت نیروهای سرحدی، تلاش‌ها برای ارائه خدمات کافی به حاجیان در مراسم حج و رفت و برگشت آنان بر اساس برنامه‌ریزیِ سابق، بوده است.

این‌ها مشتی نمونهٔ خروار از خدمات امارت اسلامی در زمینه‌های مختلف‌ هستند که بیان شدند.
امارت اسلامی متعهد است که در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پیشرفت بیاورد و ملت باید صدفی‌صد حامی چنین نظامی باشد تا پیشرفت‌ها بیش از پیش شود. ان‌شاءالله.