تحلیل

پاکستان؛ آلهٔ دست دشمنان برای بروز اهداف غربیان

از آنجا که هویداست، سرزمین‌مان افغانستان از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار می‌باشد که به‌سبب آن و غیر آن، هر از گهی مورد تاخت‌وتاز دشمنان قرار گرفته است؛ اما از طرف دیگر، همسایگانی آن را احاطه نموده که برخی‌ها با کمال نامردی از پشت خنجر می‌زنند و به‌اشارهٔ دشمن دیرینه‌ی ما از هیچ‌گونه نامردی‌ای دست‌بردار نیستند. […]

از آنجا که هویداست، سرزمین‌مان افغانستان از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار می‌باشد که به‌سبب آن و غیر آن، هر از گهی مورد تاخت‌وتاز دشمنان قرار گرفته است؛ اما از طرف دیگر، همسایگانی آن را احاطه نموده که برخی‌ها با کمال نامردی از پشت خنجر می‌زنند و به‌اشارهٔ دشمن دیرینه‌ی ما از هیچ‌گونه نامردی‌ای دست‌بردار نیستند.

بلی! پاکستان یکی از آن همسایگان کشور عزیزمان است که از تأسیس تا امروز هیچ‌گونه ارتباط سالم و درستی با ما نداشته و هر وقت آله‌ای برای دشمن قرار گرفته است تا برخلاف‌مان هر چه دل‌شان خواست، بدون هراسی، انجام دهند.

تا هنوز دردهایی را که از طرف پاکستان بر پیکر ملت‌مان زده شده، فراموش نکرده و دردش را مرهم نساخته بودیم که درد دیگری بر ما وارد می‌سازند. حملهٔ دیشب پاکستان بر مناطقی در پکتیا و سایر مناطق کشورمان دردهای ملت رنج‌دیدهٔ ما را دوباره تازه ساخت.

تا هنوز شهادت ملا عبیدالله‌ها را فراموش نکرده و فروختن عبدالسلام ضعیف‌ها را به بادارشان؛ آمریکا، از یاد نبردیم؛ اما به‌یاد داشته باشید که این‌ها جنایاتی هستند که تاریخ فراموش نکرده و روزی برای انتقام آن اقدام خواهند کرد؛ اما سپاس‌گزار خداوند منان و واحد بایستی بود؛ زیرا کشورمان امروز در آغوش فرزندان اصیل خود جا گرفته و هرگز اجازه نمی‌دهند تا حمله‌ای بی‌پاسخ گذاشته شود؛ پس از حملهٔ دیشب پاکستان، تقریباً از ۹ طرف، بر پایگاه‌های پاکستانی ز نقاط مختلف خط فرضی، از سوی سربازان سربرکف امارت اسلامی افغانستان حمله آغاز شده و بنابر گفته‌ی برخی منابع که تا کشته‌شدگان آنها از بیست‌تن بالا رفته است.

ما آرزو داشتیم تا کشورهای همسایه و به‌ویژه پاکستان، برای کشورمان یک همسایهٔ خوب و برگزیده به‌بار آید، چون به‌رغم اینکه در جهاد علیه روس افغان‌ها را همکاری نمود، ادعای اسلام را هم سر می‌زند؛ اما برخلاف توقعات، همواره خویشتن را آله‌ای برای بروز اهداف غرب و به‌ویژه آمریکا می‌سازد که نه‌تنها در حالات امروزی، بلکه در همان زمان جهاد علیه روس نیز از شیطنت‌های گوناگون، به‌نام همکاری، بر ملت مظلوم افغانستان دست برنمی‌داشت.

تحریک طالبان پاکستان که یگانه علت بروز آن، سیاست نابه‌جای جنرال‌های پاکستانی می‌باشد؛ اگر در پاکستان برعلیه این کشور فعالیت دارند، حکومت پاکستان بایستی این مسئله را خود در وطن خود حل نماید؛ چون مسئلهٔ خانوادگی خود ایشان است و برفِ بام خود را بر سقف دیگران نیندازد و نه‌کاری انجام دهد که روز دیگر از حل آن ناتوان برآیند؛ ورنه روزی خواهد آمد که پاکستان از جمع‌آوری خاک‌جاروب‌های خود ناتوان خواهد ماند؛ چون استشهادیانی را داریم که هنوز هم منتظر فرمان هستند تا کاری برخلاف آنچه امید دارید، انجام دهند و واقعه و شکست خود را در کشمیر به‌یاد داشته باشند.

در اخیر، بار دیگر تکرار می‌کنیم که افغانستان هرگز اجازه نمی‌دهد تا از خاک این کشور برخلاف سایر کشورها فعالیت سیاسی و نظامی صورت گیرد و خاک این کشور برخلاف سایر کشورها استعمال شود. هرگز اجازه نمی‌دهد کشورهای دیگر در امور داخلی این کشور مداخله کند و نیز در عقب خود تاریخی را برجا گذاشته که لازم است کشورهایی همچون پاکستان از آن درس عبرت بگیرند تا به‌سرنوشت دیگران دچار نشود؛ بلکه برخلاف دیگران از نقشه بیرون خواهد افتاد، چون پاکستان کشوری نیست که تاریخ دیرینه و خاک اصلی داشته باشد؛ بلکه مجموعه‌اش خاک هند و افغانستان است.