نیروی فاتح؛ طالبان بدل شده اند یا نه؟

سخن‌روز: درین روزها بعضی مردم این پرسش را بسیار مطرح می‌کنند که آیا طالبان بدل شده اند یا خیر؟ ظاهر است که ممکنات همواره در حالت تغیر می‌باشند. تنها ذات الله متعال از تغییر پاک است. طالبان حتما تغییر کرده‌اند، البته تغییری که دشمنان طالبان امید آن را نداشتند، دشمنان نمی‌خواستند طالبِ فقیر مسجد و […]

سخن‌روز:

درین روزها بعضی مردم این پرسش را بسیار مطرح می‌کنند که آیا طالبان بدل شده اند یا خیر؟ ظاهر است که ممکنات همواره در حالت تغیر می‌باشند. تنها ذات الله متعال از تغییر پاک است.

طالبان حتما تغییر کرده‌اند، البته تغییری که دشمنان طالبان امید آن را نداشتند، دشمنان نمی‌خواستند طالبِ فقیر مسجد و مدرسه آنقدر لیاقت و صلاحیت به‌دست آورند که امروز مردم نمونه‌ی آن را در صحنه‌های ویدیویی نیروی فاتح (فاتح ځواک) می‌بینند.

کسانی که در مورد تغییر طالبان پرسش‌های را مطرح می‌کنند؛ هدف و آرزوی آن‌ها اینست که شاید طالبان از ارزش‌های دینی و ملی شان منصرف شده، و به دام زور، زر و پروپاگندهای ابرقدرت جهان گرفتار شده و رهرو دیکتاتوری مدرن (دموکراسی) شده باشند. نه ارزش‌های شان را خواهند شناخت و نه در فکر حریت و استقلال خواهند بود. همچون گذشته از مهارت‌های نظامی بی‌بهره ‌باشند و به حیث نیروی ملیشه‌یی همانند دیگران، وظیفه‌ی عساکر کرایی را برای هر اشغالگر انجام ‌دهند.

اما تغییر طالبان دگر گونه است. تمرینات نظامی همچو «نیروی فاتح» بر بنیاد «واعدوا لهم ما…..» چیزی‌ست که طالبان را به معنای واقعی از گذشته تغییر داده است. طالبان اکنون یک نیروی فاتح هستند و این تغییر بزرگی‌ست که یک نیروی واقعی برای نظام آینده‌ی اسلامی در حال تشکیل است.

نقص مبارزان آزادی‌خواه در گذشته این بود که پس از شکست دادن متجاوزان و به دست آوردن استقلال به نرخ جان، نتیجه‌ی قربانی شان به سبب نداشتن نیرو و قدرت نظامی غرقاب می‌شد، اما این بار ان شاء الله این تجربه‌ی تلخ تکرار نمی‌شود.

نیروی نظامی در نظم و امنیت داخلی کشور، استحکام نظام و مصونیت ارزش‌ها حیثیت ستون فقرات را دارد. قدرت‌های جهانی اگرچه جهان را به امنیت، تفریح، سیاحت، فیلم، دانش و دیگر شعارهای جالب توصیه می‌کنند، اما محور تلاش‌ها و رقابت‌های خود شان همینست که بر قدرت نظامی شان بیافزایند، تا بتوانند ملت‌های ضعیف را کوبیده و به مستمعرات خود تبدیل نمایند و چطور می‌توانند دران کشورها برای خود  مزدورانی پیدا کنند، تا آن‌ها را ارتش عنوان داده در برابر مردم خود بجنگانند؟

عمرو بن العاص رضی الله عنه، شخصیت بزرگ نظامیِ صدر اسلام به مسلمانان توصیه نموده است: بدانید که شما تا قیامت در رباط هستید، زیرا در اطراف تان دشمنان زیادی دارید، دل‌های آن ها آرمان خاک شما را دارد، زیرا زمین‌های شما پر از فصل‌ها، معادن و برکات است.

نیروی فاتح، نمونه‌ی جالب نیرویِ در حال تشکیل امارت اسلامی را تمثیل می‌کند، که برای دوست و دشمن پیام‌های جداگانه‌ای دارد.

امید است که این ارتش نظام اسلامی، مرهمی برای زخم‌های روحی و جسمی ملت زخمی شود.