ما چگونه نظام می خواهیم؟

سخن روز: امارت اسلامی افغانستان به هدف از بین بردن فتنه، فساد و ظلم و به میان آوردن دولت مرکزی اسلامی در کشور تاسیس شده است. پس از اشغال کشور عزیز، دو هدف عمده مبارزه ما، استقلال افغانستان و حاکمیت نظام اسلامی دران است. رژیم کابل و عده ای از رسانه ها و تحلیلگرانِ حامی […]

سخن روز:

امارت اسلامی افغانستان به هدف از بین بردن فتنه، فساد و ظلم و به میان آوردن دولت مرکزی اسلامی در کشور تاسیس شده است. پس از اشغال کشور عزیز، دو هدف عمده مبارزه ما، استقلال افغانستان و حاکمیت نظام اسلامی دران است.

رژیم کابل و عده ای از رسانه ها و تحلیلگرانِ حامی اشغال بار بار می گویند که طالبان خواهان چگونه نظام اسلامی هستند؟ این ها با تجاهل عارفانه، می خواهند تشویش را در اذهان مردم راه داده، و نظام اسلامی را سیستم نا آشنا و عمل ناپذیر معرفی کنند.

نظام اسلامی به اعتبار ائدیولوژی و نیز در عرصه عمل، کدام سیستم مبهم نیست. تعریف، مبادی و اصول نظام اسلامی در قرآن کریم، احادیث و فقه اسلامی بیان و تدوین شده و در عرصه عمل؛ نظام اسلامی صدها سال حکومت کرده است. در زیر چتر نظام اسلامی، حتی کافران هم زندگی پر امن داشته اند و جهانیان با نبود نظام اسلامی با زیان های زیادی دست و گریبان شده اند. متاسفانه، اکنون جهان اسلام به سبب خیانت فرزندان نمک حرام خود از حاکمیت نظام اسلامی بی بهره شده و از سلطه ظالمانه سیکولاریسم و کمونیسم رنج می برد.

ما در افغانستان چگونه نظام اسلامی می خواهیم؟

ما در کشور عزیز خود چنان نظام اسلامیِ می خواهیم که قاتل قصاص شود، رهزن جزا داده شود، بر زناکار حد تطبیق شود، دست ظالم کوتاه شود و مظلوم از دست ظالم نجات داده شود، رشوت خور به سزای عمل خود برسد و حقوق بیت المال و ملت مظلوم از نزد غاصبان پس گرفته شود.

ما چنان نظام اسلامی را می خواهیم که همه حقوق زنان دران مصون باشد، زنان در میراث حق داشته باشند، زنان در بدل قتل به خانواده مقابل داده نشوند و حق نکاح و انتخاب شان ثابت باشد، کسانی که بر زنان پاک دامن تهمت می بندند دره زده شوند و زنان با رعایت نمودن پرده شرعی؛ در عرصه های تعلیمی، صحی، تجارتی و اجتماعی به جامعه خدمت کنند.

ما نظام اسلامی را می خواهیم که تمامیت ارضی ما دران مصون باشد و نیروهای خارجی، فکر اجنبی و قانون غربی در کشور ما حاکم نباشد.

ما نظام اسلامی را می خواهیم که ارزش های دینی، منافع ملی و فرهنگ و کلتور ما دران مامون باشد.

ما نظام اسلامی را می خواهیم که حریم، حیثیت و حقوق فردی و اجتماعی ملت دران محفوظ باشد، کسی نگاه بد به جان، مال و آبروی مردم نتواند و تمام امور زندگی ما طبق رهنمودهای شریعت به پیش برود.

ما آن نظامی را هرگز تحمل نمی توانیم که دران قاتل ملت مارشال باشد، دزد قاضی باشد و غاصب سناتور باشد.

ما نظامی را نمی خواهیم که رئیس جمهور آن بسیار به افتخار محافظت از نیویارک و واشنگتن را وظیفه خود بداند و به همین هدف؛ زنان و کودکان افغان را بکشد، مساجد، مدارس، مکاتب و کلینک ها را بمبارد کند و گل ها و مدال ها را به گردن اشغالگران بیاندازد.

ما نظامی را نمی خواهیم که فساد اداری و اخلاقی در دفتر رئیس جمهور به اوج رسیده باشد و این اعمال شوم و ننگین نقش اساسی در عزل و نصب مقامات داشته باشد.

ما جمهوریتی را نمی خواهیم که مقامات ملکی و نظامی نیروهای اشغالگر بدون آگاهی رئیس جمهور به ساحه قدرت او می آیند، رئیس جمهور را نزد خود می خواهند و سپس در صف عساکر خود ایستاده می کنند.

خلاصه اینکه ما چنان نظام اسلامی را می خواهیم که همه حقوق مرد و زن، خورد و بزرگ و مسلمان و کافر دران رعایت شود، نمونه امن و عدالت باشد، مردم از حقوق خود دفاع بتوانند و دران به عزت و حیثیت دین، کشور و ملت اولویت داده شود. از این حقیقت نمی توان چشم پوشید که منافع مادی و معنوی ما تنها در نظام اسلامی مصون می باشد. زیرا نظام اسلامی آن نقطه اشتراک ماست که همه اقوام و قشرها حقوق و منافع خود را دران مصون می بینند و نیز تنها نظام اسلامی می تواند ضامن افغانستان قوی و رو به توسعه باشد.