دشمن مکار برای سبوتاژ کردن پروسه صلح از هیچ جنایت و تراژدی دریغ نمی کند

سخن‌روز: روز گذشته بر اثر انفجار و حملات پیهم راکتی در دشت برچی در غرب کابل، استادان و شاگردان مکتب دخترانه‌ی سید الشهدا، از سوی باند معلوم‌الحال استخباراتی و حلقات مغرض هدف قرار گرفتند و حدود صد تن هموطنان ما به خون خود آلوده شدند. این بار نخست نیست که در نقاط حساس شهر کابل، […]

سخن‌روز:

روز گذشته بر اثر انفجار و حملات پیهم راکتی در دشت برچی در غرب کابل، استادان و شاگردان مکتب دخترانه‌ی سید الشهدا، از سوی باند معلوم‌الحال استخباراتی و حلقات مغرض هدف قرار گرفتند و حدود صد تن هموطنان ما به خون خود آلوده شدند.

این بار نخست نیست که در نقاط حساس شهر کابل، که گام گام آن تحت پوشش امنیتی رژیم فاسد و قاتل قرار دارد، به‌خصوص مراکز تعلیمی مورد حملات قرار می‌گیرند. امارت اسلامی افغانستان این حمله را به شدت تقبیح نمود و این جنایت را حربه‌ی تازه و توطئه‌ی شیطانی اداره ظالم کابل خواند، که تلاش می‌کند فرصتِ به میان آمده‌ی صلح را سبوتاژ کند و به‌خصوص روند خروج نیروهای امریکایی را زیر سوال ببرد و به جهان نشان بدهد که اگر نیروهای خارجی از افغانستان بروند، گویا افغان‌ها با چنین حملات مرموز و وضعیت بغرنج مواجه می‌شوند.

پری‌روز، رئیس اداره کابل در یک سخنرانی بزدلانه‌اش؛ فعالان مدنی، مطبوعات و سیاستمداران کابل و سائر شهرها را تشویق نمود تا با راه‌اندازی اعتراضات و تحرکات، غربی‌ها را یکبار دیگر در برابر طالبان انگیزه بدهند، که اگر غربی‌ها به آزادی، برابری و حقوق زنان متعهد هستند باید با این‌ها در مورد روند جاری صلح از سر نو بحث بکنند.

با توجه به این اظهارات صریح اشرف غنی، انفجار دیروزی مکتب اناثیه‌ی کابل و حملات مستقیم راکتی، بدون شک دلیل زنده‌ی اثبات این برنامه شیطانی است. رژیم کابل می خواهند توسط این برنامه شوم پروسه صلح را تخریب کند و به دنیا نشان بدهد که طالبان با حقوق و تعلیم زنان مخالف هستند.

از سوی دیگر، اگرچه مسئولیت حمله بر لیسه دشت برچی را داعش به گردن گرفت، اما اکنون همچو آفتاب روشن و عیان است که داعش عملا جزو ملیشه‌های امنیت ملی رژیم کابل شده است. چنانچه سال گذشته در اثنای عملیات تصفیوی امارت اسلامی در ننگرهار و پری‌سال در شمال کشور توسط هلی‌کوپترهای ویژه‌ی رژیم نجات داده به کابل برده شدند، تا توسط آن‌ها به تراژدی‌های همچو دشت برچی و تفرقه‌های مذهبی دامن زده شوند.