از اطلاعات بی‌اساس رسانه‌ها تا شکست مفتضحانهٔ دشمن!

نویسنده: خیرخواه سمنگانی پس از حملهٔ بی‌دلیل ناتو و سقوط حکومت ا.ا. در افغانستان، آمریکا بدون آن‌که تاریخ و فرهنگ افغان‌ها را به‌طور دقیق مطالعه و بررسی نماید، با همکاری تعدادی از پیش‌مرگه‌های داخلی، به‌شکل بی‌رحمانه از زمین و آسمان بر خاک و ارزش‌های دینیِ ملت آزادهٔ افغانستان حمله‌ور شد و مدت دو دهه انواع […]

نویسنده: خیرخواه سمنگانی

پس از حملهٔ بی‌دلیل ناتو و سقوط حکومت ا.ا. در افغانستان، آمریکا بدون آن‌که تاریخ و فرهنگ افغان‌ها را به‌طور دقیق مطالعه و بررسی نماید، با همکاری تعدادی از پیش‌مرگه‌های داخلی، به‌شکل بی‌رحمانه از زمین و آسمان بر خاک و ارزش‌های دینیِ ملت آزادهٔ افغانستان حمله‌ور شد و مدت دو دهه انواع اسلحه‌ و هر آن‌چه در توان‌شان بود را بر سر مبارزین جان‌نثار ا.ا. استفاده کردند.

البته! مبارزات طولانی مدت بیست‌سال گذشته علیه آمریکا، کار چند نفر محدود نبود؛ بلکه اقوام مختلف یک ملت بزرگ، در این مبارزه‌ها سهم داشتند و با گذشت هر روز، آمریکا به کام اضطراب و استرس سوق داده می‌شد و پلان‌های و استراتژی‌های خود را تغییر می‌داد.

از این‌که آمریکا در جاهای دیگر از طریق اطلاعات و ارتباطات‌ رسانه‌ای، با استفاده از آلات، تجهیزات‌، و اشغال فکری و خوش‌باوری ملت‌های تحت استعمار، دستاوردهای بزرگی را به نفع خود بازی‌کرده بود، به‌همین خواب و خیال در افغانستان نیز در کنار جنایات جنگی‌ و عملیات‌های نظامی، با استخدام مستقیم و غیر مستقیم تعدادی از قلم‌به‌دستان و گویندگان غرب‌زده و دموکراسی‌خواه، ده‌ها سایت‌خبری، روزنامه‌ها و رسانه‌های‌ ابزاری را با هدف بدنام‌کردن طالبان فعال نمود.

آمریکا و دست‌اندرکاران داخلی‌اش در این عرصه تا حدی موفق شدند. آن‌ها با استفاده از کلیپ‌های تبلیغاتی جعلی و… افکار زیادی، مخصوصا اندیشه‌های جوانان و نوجوانانی را که از تاریخ و فرهنگ‌شان نسبتاً کم‌درک بودند، تخریب کرده و آن‌ها را نسبت به پاک‌ترین فرزندان و مبارزان این مرز و بوم بدبین نمودند، در حالی که آن‌ها (طالبان) با تحمل هزاران درد و تکلیف در کوه‌ها و نقاط بیرون از شهرها مصروف مبارزه علیه اشغال و دفاع از خاک و مقدسات اسلامی بودند.

این تقلب‌‌کاری‌ها و ستون‌های چوبین اطلاعات‌ دشمن نیز کارگر واقع نشد و نتوانست مانع پیش‌روی مجاهدین ا.ا. قرار بگیرد!

 

جنگ میان افغان‌ها و آمریکا، بیست‌سال ادامه یافت و با گذشت هر روز بر محبوبیت امارت اسلامی به‌خاطر مبارزات حقه‌اش بیشتر گردیده و آمریکا و دست‌بوسان جیره‌خوارش به انزوا کشیده شدند. همین بود که آمریکا در کنار شکست نظامی‌اش در جنگ سرد فکری و رسانه‌ای نیز در برابر مجاهدین امارت اسلامی افغانستان شکست خورد، و در تاریخ ۱۵ آگوست سال ۲۰۲۱م حق بر باطل فایق آمد و کشور پهناور افغانستان باری‌ دیگر به‌دست فرزندان اصیل و متعهد خود فتح گردید.

پس از حاکمیت ا.ا‌‌. و فروپاشی‌ برنامه‌های بیرونی، غرب به سرکردگی آمریکا بازهم خاموش ننشسته، برای جبران شکست خود و تضعیف اقتدار، آزادی و پیروزی افغان‌ها «رسانهٔ افغانستان اینترنشنال» را تأسیس کرد و اختیارات عام و تام آن را به‌ دست بی‌هویت‌ترین و بی‌حیاترین ژورنالیست‌های عقیده‌باختهٔ افغانی قرار داد.

بدون تردید آمریکا برای انتقام‌گیری، و فراری‌های اعتبارباخته برای روی‌سفیدی، از طریق این کانال، تلاش بر کم‌رنگ‌کردن پیش‌رفت‌های امارت اسلامی در منطقه و جهان، دارند، تا این‌که امارت اسلامی را به انزوای سیاسی و اقتصادی بکشند.

مجریان این رسانهٔ منفور، کاری جز نشر کلیپ‌های ساختگی و دروغین ندارند و وقتی‌که حقیقت برملا می‌شود، سریع اقدام به حذف این کلیپ‌ها می‌کنند.

 

مثال و مشتی نمونه‌خروار:

چند روز قبل، این رسانه، خبری مربوط به قضیهٔ یک زن پولیس را که گویا به وی از سوی افراد ا.ا. تجاوز گروهی صورت گرفته باشد، نشر کرد؛ اما پس از افشاشدن حقیقت موضوع، لحظاتی بعد، با بی‌شرمی تمام، آن خبر را از صفحهٔ خبری این رسانه، حذف کردند.

در این اواخر، اخبار دروغین پی‌درپی این رسانه، باعث نفرت و دل‌سردی بینندگان آن شده و مردم را بیش‌ازپیش با چهرهٔ واقعی وی، و حرکت‌های بعدی دشمنان نیز آشنا و آگاه نموده است.