دستاوردها

افزایش چشم‌گیر سیاحان و گرد‌شگران!

سیاحت و گرد‌شگری یکی از راه‌های مهم شکوفایی و رشد اقتصاد کشورها است؛ زیرا گردشگری درآمد اقتصادی کشورها را افزایش می‌داد. رفت‌وآمد سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی باعث می‌شود تا در کشور، شغل‌های زیادی به‌وجود بیاید و مردم بیشتری مشغول به‌کار شوند. سیاحت در دراز مدت باعثِ بنای زیرساخت‌ها، اماکن تفریحی، زیباسازی شهر و… […]

سیاحت و گرد‌شگری یکی از راه‌های مهم شکوفایی و رشد اقتصاد کشورها است؛ زیرا گردشگری درآمد اقتصادی کشورها را افزایش می‌داد. رفت‌وآمد سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی باعث می‌شود تا در کشور، شغل‌های زیادی به‌وجود بیاید و مردم بیشتری مشغول به‌کار شوند. سیاحت در دراز مدت باعثِ بنای زیرساخت‌ها، اماکن تفریحی، زیباسازی شهر و… می‌شود؛ چون کشور مقصد با سرازیرشدن این افراد باید برای اقامه و ماندن سیاحان و گردشگران مکان‌های مناسب، هوتل‌های پیشترفته و مکان‌های تفریحی بیشتری ایجاد کند که این موارد در رشد اقتصادی کشور در دیرمدت نقش مهمی ایفا می‌کند.
گردش‌گران خارجی و داخلی در راستای معرفی یک کشور از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی دارند. افغانستان یکی از کشورهای است که دارای جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی فراوانی است؛ زیباهایی طبیعی و دست‌نخورده‌ای که می‌تواند سالانه هزاران نفر را جذب نموده و سرمایه‌های هنگفتی برای کشور جمع‌آوری کند.
مسئولین امارت اسلامی بعد از برچیده شدن دولت جمهوریت و سرکارآمدن امارت اسلامی تلاش کرده‌اند با فراهم نمودن امنیت سرتاسری، افغانستان را بستر مناسب برای گرد‌شگری و سیاحت قرار دهند. آنان توانسته‌اند در این زمینه‌ها فعالیت‌های چشم‌گیری انجام دهند. مسئولین می‌کوشند برای سیاحین و گردشگران خارجی و داخلی تسهیلات بیشتری فراهم کنند. وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی می‌گوید در دوسال اخیر بیش از ۸ هزار گردشگر خارجی به افغانستان آمده‌اند. این عدد سال‌به‌سال در حال افزایش است؛ زیرا جهانیان حالا درک کرده‌اند که فعلا افغانستان یکی از کشور پرامن، آرام و مطمئن جهت سفر می‌باشد.
طبق معلومات، این‌روزها مردم کشور تمایل بیشتری به گردشگری و سیاحت دارند؛ زیرا امنیت فراهم است. قبلا از بیم ناآمنی، سارقان، قطاع‌الطریق و رهزنان نمی‌توانستند رهسپار ولایت‌های دیگر شوند؛ ولایت‌های سرسبز، آب‌های سرشار، هوای مطبوع و دلپذیر، آثار باستانی و تاریخی دیگری که می‌توانند محرّک و انگیزه خوبی برای سیاحت و گردشگری باشد.
برای این‌که بخواهیم افغانستان را بهتر به جهانیان بشناسانیم باید تمام جاذبه‌های گردشگری را برای آنان معرفی کنیم تا شاهد رشد سیاحت و گردشگری در کشور عزیزمان باشیم.
جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی در افغانستان که شاید بسیاری از آن بی‌خبر باشند:
۱. منار جام؛
۲. بند کجکی؛
۳. پارک ملی بند امیر؛
۴. ارگ هرات؛
۵. باغ بابر؛
۶. قصر دارالأمان؛
۷. گارزگاه هرات؛
۸. مسجد جامع هرات؛
۹. موزه ملی افغانستان؛
۱۰. مجسمه بودا در بامیان.
و ده‌ها مورد دیگر و همچنان ولایت‌های کوهستانی، سرسبز و دیدنی مثل لغمان، نورستان، بدخشان، پنجشیر، ننگرهار و هرات.