در رثای امیرالمومنین ملامحمد عمر مجاهد (رحمه الله)

به قلم:  دکتر عبدالله المحیسنی حفظه الله اشاره: دکتر عبدالله المحیسنی در تویتر رسمی خود، در رثای امیرالمومنین ملامحمد عمر (رحمه الله) مطالبی نوشتند که متن کامل آن به شرح ذیل می باشد. بسم الله الرحمن الرحیم الله متعال را در هرحالی ستایش می کنیم. و از دربارش مسئلت داریم تا ما را از گمراهی […]

به قلم:  دکتر عبدالله المحیسنی حفظه الله

اشاره: دکتر عبدالله المحیسنی در تویتر رسمی خود، در رثای امیرالمومنین ملامحمد عمر (رحمه الله) مطالبی نوشتند که متن کامل آن به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الله متعال را در هرحالی ستایش می کنیم. و از دربارش مسئلت داریم تا ما را از گمراهی و ضلالت محفوظ دارد، و درود و سلام الله بر کسی باد که به ما تعلیم داد دین خداوند متعال با درگذشت صادقین و صالحین، آسیب نمی‌بیند.

گمان نمی‌کردم و دوست هم نداشتم این ‌که زنده بمانم و این کلمه را بشنوم، اما این سنت الله است که همه‌ ی چیز و همه کس دستخوش فنا می‌گردند. مگر ذات الله تعالی که زنده است و هیچگاه نمی میرد.

* همانا ملاعمر درگذشت… بله درگذشت اما پس از آن که به نسل‌های بعدی درس استقامت بر توحید و معنای قربانی و استقامت و پابرجایی را آموزش داد.

* ملاعمر درگذشت اما پس از آنکه سوره “کافرون “و “ممتحنه” را عملی تعلیم داد.

* ملاعمر درگذشت پس از آن که به او پیشنهاد دادند تا بُت بودا را بگذارد و در قبال آن مال هنگفت تحویل بگیرد و با آن جهاد کند، کما اینکه کفار قبلاً به رسول الله (صلی الله علیه وسلم) پیشنهاد داده‌ بودند معبودان آن‌ها را به مدت یکسال عبادت کند، آنگاه به او اجازه خواهند داد و به همراه پیامبر الله را یکسال عبادت می کنند. اما هیچ کدام قبول نکردند.

* ملاعمر درگذشت اما پس از آنکه به امت آموخت که هر مصلحتی به هر اندازه ای که باشد، وقتی در مقابل توحید قرار گیرد، سرابی بیش نیست… او کسی نبود که میلیون‌ها دلار پول تحویل بگیرد و در مقابل جلوی شرک را آزاد کند.

* ملاعمر درگذشت اما پس از آنکه امپراطوری ها شرق وغرب، روس و ناتو علیه او گرد هم آمدند اما جواب ایشان: حسبنا الله و نعم الوکیل بود، اما توطئه‌های آن‌ها بسان آتش نمرودیان بر ابراهیم ناکارآمد گشت.

* ملاعمر درگذشت اما پس از آنکه پادشاهی خود را بخاطر یک مسلمان از دست داد، اینها درواقع داستانهایی هستند که نسل‌های بعدی آنها را خیال تصور می کنند نه حقیقت.

ملا عمر رحمه الله مدنظرش این حدیث شریف بود که رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرمودند: مسلمان برادر مسلمان هست، نه او را- به بیگانه- می‌سپارد و نه به او ظلم می‌کند، او گفت من مسلمان هستم و برادر خود اسامه را به بیگانگان نمی‌سپارم. ایشان در مسائل و کتب کنکاش ننمود تا در باب مصلحت، مسئله ای برای توجیه دریابد.

 

* ملاعمر درگذشت اما از معدود کسانی بود که آرزوی قلبی ام این بود که قبل از موت چشمانم با دیدن چهره‌ی ایشان روشن گردد، خدایا ما را در جنت الفردوس کنار هم قرار ده.

* ملاعمر درگذشت اما پس از آنکه قول مشهور خود را فرموده بود: خداوند متعال بنده را به پیروزی و نصرت وعده داده‌ است و آمریکا من را به شکست، منتظر می‌مانم تا ببینم کدام وعده‌ راست درمیاد ای رهبر و پیشوای ما! خداوند وعده‌اش را تصدیق نمود، و آمریکا شکست خورد.

* ملاعمر درگذشت و پس از خود ترکه و ارث بزرگ و مدرسه ای برای نسل‌های بعدی بجای گذاشت… مردم یاد گرفتند که پیروزی نخواهد آمد مگر با اتحاد و همدلی و یک صف بودن.

آی مردم شام! آیا شام ملاعمری دارد؟

* ملاعمر درگذشت پس از آنکه به مردم آموخت که سیاست شرعی وقتی با استقامت و اصول و قربانی آمیخته باشد، سرسخت ترین دشمنان به زانو درمیاد و شرایط آنها را خواهد پذیرفت. و اینچنین بر مردم حجت قائم می‌شود که راهی برای اقامه نظام اسلامی وجود نخواهد داشت مگر با جهاد ناب اسلامی نه با دموکراسی پوشالی و بی‌دینی.

* ملاعمر درگذشت و مرگ او فاجعه و تراژدی بود، اما ما را همین بس که دین خدا با درگذشت رجال سترگ متوقف نمی‌شود و ما را همین فرموده خداوند متعال بس که فرموده: محمد جز پیغمبری نیست و پیش از او پیغمبرانی بوده و رفته‌اند آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، به عقب برمیگردید ( و با مرگ او اسلام را رها می‌سازید؟) و هرکس به عقب باز گردد هرگز کوچکترین زیانی به خدا نمی‌رساند (بلکه به خود ضرر می‌زند) و خدا به سپاس گزاران پاداش خواهد داد.

* ملاعمر درگذشت و همین ما را بس که می‌دانیم پس از ایشان برادرانی دارند که راه او را خواهند پیمود و مسیر او را به تکامل خواهند رساند، به طالبان می‌گوییم که شما تاج سر ما هستید. چقدر دوست داریم که درمیان شما می بودیم.

ای مردان راستین خدا ثابت قدم باشید، به راستی شما والاترین مثال استقامت را زدید.

ای مردان توحید پابرجا باشید و پشت سر امیر خود ملا اختر حفظه الله بروید؛ زیرا شمایید که راه عزت را با استقامت می‌پیمایید.

به برادرم ملا اختر منصور صاحب تسلیت عرض می‌نمایم وبه شما و طالبان و تمام امت مسلمان درگذشت این امام سترگ را تسلیت عرض می‌نمایم. این روز تلخ یادآور درگذشت شیخ اسامه بن لادن بود.

ای امیر به جلو رو و به عقب منگر… در بلاد خراسان به پیش روید و رضای خداوند را مدنظر خود قرارداده، راه جهاد را در پیش گیرید، و سست و غمگین نشوید، به امور مردم رسیدگی کنید و بکوشید تا از طرح خود مردم را روشنگری کنید و به آنها عقیده بیاموزید. طواغیت را از روی زمین محو کنید، طول مسافت راه و سختی‌هایش شما را نترساند و خسته نکند؛ زیرا خداوند متعال وعده خود را به شما صادق نموده‌است و به شما پیروزی عطا نموده که از آن خوشحال هستید.

* ملاعمر درگذشت اما ای کاش ما هم در شام و سوریه ملاعمری داشتیم.

با تشکر از مجله حقیقت شماره اختصاصی.