معاون سیاسی ریاست الوزراء با سفیر و نمایندۀ خاص ایران برای افغانستان دیدار نمود

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با آقای حسن کاظمی قمی نمایندۀ خاص جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و هیأت همراه اش در کابل دیدار نمود. در این دیدار آقای حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با امارت اسلامی به اساس همکاری […]

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز با آقای حسن کاظمی قمی نمایندۀ خاص جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و هیأت همراه اش در کابل دیدار نمود.

در این دیدار آقای حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با امارت اسلامی به اساس همکاری استوار است و اکنون میان دو کشور شماری زیادی از اسناد همکاری به امضا رسیده است.

آقای قمی خاطرنشان کرد که کشورش با افغانستان در زمینه های تجارت، زراعت، برق و معادن معاهدات دارد و آماده همکاری در سایر بخش های سرمایه گذاری و تخنیکی می‌باشد.

وی گفت که ایران بخاطر ترانزیت مشترک منطقه‌یی تلاش می کند تا برای تقویت اقتصادی کشورهای منطقه و توسعه تجارت مفید واقع گردد.

به گفتۀ موصوف با استفاده از این فرصت ها کالاهای افغانستان به گونۀ مستقیم به ترکیه و بازارهای کشورهای اروپایی خواهد رسید.

به گفته سفیر و نمایندۀ خاص جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاران ایرانی با سرمایه گذاران افغانستان آمادۀ کار مشترک در سکتور زراعت هستند و اگر افغانستان در صادرات محصولات زراعتی دست یابد، بنابراین نخستین بازار این محصولات ایران خواهد بود.

حسن کاظمی قمی گفت که کشورش از مخالفین امارت اسلامی حمایت نمی کند، بلکه تلاش می نماید افغانستان بخشی از همکاری های منطقوی گردد‌.

موصوف افزود که گروه ها و حلقاتی که به مخالفت ها و نفاق بین ایران و افغانستان دامن می زنند هرگز موفق نخواهند شد.

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ابتدا بخاطر کشته و زخمی شدن شماری از افراد در رویداد اخیر در ایران به جانب هیأت ایرانی تسلیت گفت و افزود که هدف داعش به عنوان دشمن مشترک، نا امن سازی منطقه و کشتن افراد بی گناه می باشد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء از کمک و همکاری های جمهوری اسلامی ایران به افغانستان تشکر کرده، گفت که افغانستان خواهان توسعه و تحکیم روابط با ایران و تمام کشورهای همسایه است.

موصوف گفت: پالیسی امارت اسلامی روشن است که از افغانستان به شمول ایران، به هیچ کسی خطر متوجه نشود و تلاش می کند در امنیت و ثبات منطقه، نقش مثبت را ایفا نماید.

مولوی عبدالکبیر افزود که امارت اسلامی با پیش بردن سیاست اقتصاد محور خویش، میخواهد افغانستان منحیث مرکز اتصال برای ثبات اقتصادی و توسعه منطقوی، نقش مهم خویش را ایفا کند.#