سرپرست وزارت صنعت و تجارت، نمایشگاه بزرگ افغان-ترکمن را در شهر عشق‌آباد ترکمنستان افتتاح کرد

در مراسم افتتاحیهٔ این نمایشگاه، در کنار مسئولین و سکتور خصوصی دو کشور، نمایندگان چهل کشور دیگر نیز شرکت داشتند. سرپرست وزارت صنعت و تجارت؛ آقای الحاج نورالدین عزیزی در این مراسم بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و اضافه کرد که دو طرف باید روابط وسیع اقتصادی و تجاری داشته باشند. آقای عزیزی همچنین […]

در مراسم افتتاحیهٔ این نمایشگاه، در کنار مسئولین و سکتور خصوصی دو کشور، نمایندگان چهل کشور دیگر نیز شرکت داشتند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت؛ آقای الحاج نورالدین عزیزی در این مراسم بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و اضافه کرد که دو طرف باید روابط وسیع اقتصادی و تجاری داشته باشند.

آقای عزیزی همچنین در کنفرانس روابط تجاری افغان-ترکمن سخن گفته و افزودند که امارت اسلامی بهترین فرصت‌ها را برای سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در افغانستان فراهم کرده است.

همزمان رهبر ملی مردم ترکمن آقای قربانقلی بردی محمد اف و رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام، از نمایشگاه افغان-ترکمن بازدید کردند و در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان؛ الحاج نورالدین عزیزی، به مسئولین ترکمنستان هدایت دادند که از سیخ گول، سنگ‌های قیمتی، رنگ و مواد دیگر افغانستان در فاز دوم شهرک ارقدان استفاده کنید.

رهبر ملی ترکمنستان همچنین به مقامات این کشور توصیه کرد به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه با افغانستان، نشست‌های دوام‌دار در زمینه‌های مختلف اقتصادی، ترانزیتی و تجاری برگزار کنند.

قابل ذکر است که رهبر ملی مردم ترکمن آقای قربانقلی بردی محمداف و رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام برای ابراز حسن نیت‌شان نسبت به ملت و دولت افغانستان، برای اولین بار از نمایشگاه خارجی در ترکمنستان بازدید می‌کند.

آقای الحاج نورالدین عزیزی در طی سفر خود، همچنین در دیدار مختلف او با یک‌عده مسئولین ادارات کشور ترکمنستان، در خصوص اجرای پروژه‌های مختلف، خصوصا پروژهٔ تاپی و تاپ ۵۰۰ گفتگو کرد.