سرپرست وزارت امور داخله با هیئتی از بنیاد صلح سسکاوا کشور جاپان دیدار کرد

پس از ظهر دیروز، خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله و تعدادی از معاونین این وزارت با هیئت بنیاد صلح سسکاوا جاپان در سالون جلسات این وزارت دیدار کردند. هیأت مذکور متشکل از آقای آتسوشی سونامی، رئیس بنیاد صلح سسکاوا جاپان و رئیس سابق یوناما برای افغانستان، آقای تادامیچی یاماموتو و برخی از […]

پس از ظهر دیروز، خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله و تعدادی از معاونین این وزارت با هیئت بنیاد صلح سسکاوا جاپان در سالون جلسات این وزارت دیدار کردند.

هیأت مذکور متشکل از آقای آتسوشی سونامی، رئیس بنیاد صلح سسکاوا جاپان و رئیس سابق یوناما برای افغانستان، آقای تادامیچی یاماموتو و برخی از اعضای این بنیاد بودند.

رئیس هیئت آقای آتسوشی سونامی با قدردانی از دستاوردهای امارت اسلامی در زمینه های مختلف از جمله امنیت سرتاسری اظهار امیدواری کرد به گفته وی برخی از موانع موجود از جمله مشکلات اقتصادی به زودی برطرف شود.

به گفته آقای سونامی، برای حل مشکلات افغانستان نیاز به برگزاری جلسات مختلف بین سازمان های غیر دولتی ،افراد و مسولین نهادهای دولتی است.

وی افزود: مشکلات افغانستان با در نظر گرفتن راه های مختلف قابل حل است و با حل شدن، شکاف موجود میان افغانستان و جهان از بین خواهد رفت. این هیئت ابراز امیدواری کرد که جاپان از طریق یوناما به افغان ها کمک کند.

خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله پس از خوشامدگویی به مهمانان گفت: جاپان در شرایط سخت به افغان ها کمک کرده است و افزود که روابط تاریخی دو کشور متاثر از اقدامات افراد مهربان و دلسوز مانند ناکامورا است.

آقای حقانی ورود کارشناسان سسکاوا و نهادهای مشابه به آنرا در افغانستان مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این نهادها تصویر درست و واقع بینانه از وضعیت کشور به دیگران ارائه دهند تا تصمیمات سیاسی خوب اتخاذ شود.

محترم خلیفه صاحب همچنین افزود: محدودیت هایی که خارجی ایجاد می کنند باعث فاجعه نیازهای بشری می شود با این حال، نیازهای اساسی بشری افغان ها باید جدا از مسائل سیاسی ارزیابی گردد.

خلیفه صاحب گفت: مسائل سیاسی درازمدت با گفت وگو، تفاهم و روابط دوجانبه قابل حل است.