دیدار معاون سیاسی ریاست الوزراء با رهبر حزب جمعیت علماء اسلام پاکستان و هیأت همراه اش

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در قصر سپیدار با محترم مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علماء اسلام پاکستان و هیأت همراه اش دیدار کرد. در این دیدار که شماری از اعضای کابینه امارت اسلامی نیز حضور داشتند، محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء از تشریف آوری مولانا […]

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در قصر سپیدار با محترم مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علماء اسلام پاکستان و هیأت همراه اش دیدار کرد.

در این دیدار که شماری از اعضای کابینه امارت اسلامی نیز حضور داشتند، محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء از تشریف آوری مولانا فضل الرحمن و هیأت همراه اش استقبال نموده و ابراز آرزومندی کرد که این سفر در راستای تحکیم روابط میان افغانستان و پاکستان و در کاهش سؤتفاهمات موثر واقع گردد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء از پاکستان بخاطر میزبانی مهاجرین افغان و کمک های آن کشور به افغان ها در زمان جهاد علیه اتحاد شوروی ابراز امتنان نموده، گفت که امارت اسلامی با تمام کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان روابط خوب و استوار بر احترام متقابل میخواهد.

وی گفت که امارت اسلامی اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ کسی خطر و تهدید متوجه نخواهد شد و بهتر آن است که به عوض ادعاها و پروپاگند رسانه ای، روی واقعیت ها بحث صورت گیرد.

موصوف گفت که با مهاجرین افغان در پاکستان رفتار نادرست و اخراج اجباری آنان متوقف شود و برای مهاجرین افغان سهولت های لازم فراهم گردد.

محترم مولوی عبدالکبیر ابراز امیدواری کرد که مولانا فضل الرحمن و هیأت همراه اش پیام روشن امارت اسلامی را به اسلام آباد انتقال دهد که امارت اسلامی خواستار امن و ثبات در منطقه است و به هیچ کسی اجازه نمی دهد که خاک افغانستان را علیه کسی دیگری استفاده کند.

سپس محترم مولانا فضل الرحمن رئیس هیأت متذکره از سفر شان به کابل ابراز خرسندی کرده، گفت که هر دو کشور اسلامی مشترکات دارند و باید مشکلات از طریق گفتگو حل گردد و ما باید به نفع یکدیگر بسترهای همکاری را ایجاد نموده و با همدیگر تعاون نماییم.

موصوف افزود که ما فیصله اخراج مهاجرین را محکوم می کنیم و این دو ملت باهم مشترکات زیاد دارند، هدف ما این است که از تعلقات موجود به نفع مشترکات دو کشور استفاده کنیم.

بعداً محترم مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان به هیأت متذکره خوش آمدید گفت و در رابطه به وضعیت اقتصادی، سیاسی و امنیتی افغانستان معلومات مفصل ارائه نمود.

در این دیدار رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان و دیگر اعضای آن از سفر شان به کابل ابراز خرسندی کردند و بر ترمیم‌ روابط و حل مشکلات میان دو کشور تاکید ورزیدند#