دیدار رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان با هیأت اتحادیۀ علمای کشورهای اسلامی

محترم الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان ظهر امروز با هیأت علمای کشورهای اسلامی، در حالیکه داکتر محمد نعیم وردک سرپرست سفارت امارت اسلامی در قطر نیز حضور داشت، در ارگ دیدار نمود.   ابتدا داکتر علی قره داغی به نمایندگی از علمای متذکره، حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان را مورد […]

محترم الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان ظهر امروز با هیأت علمای کشورهای اسلامی، در حالیکه داکتر محمد نعیم وردک سرپرست سفارت امارت اسلامی در قطر نیز حضور داشت، در ارگ دیدار نمود.

 

ابتدا داکتر علی قره داغی به نمایندگی از علمای متذکره، حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان را مورد تقدیر قرار داد و آن را نتیجۀ قربانی های علما، حافظان و تمام مجاهدین خوانده، گفت که الحمدلله ملت از امارت اسلامی خوشحال است و برای آن در راستای خدمت بیشتر، آرزوی موفقیت نمود.

 

موصوف گفت که هیأت متذکره از علمای ۶۴ اتحادیه و چهار مذهب کشورهای اسلامی به کابل آمده است و به رهبری امارت اسلامی از هرگونه همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اطمینان داد.

علمای متذکره گفتند که چشم جهان اسلام به سوی شما و مجاهدین فلسطین است و از امارت اسلامی افغانستان منحیث یک سمبول نظام های کشورهای اسلامی یاد نمودند.

 

ملا محمد حسن اخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان ضمن خوش آمدید به علمای کشورهای اسلامی، گفت که نظام کنونی از علما تشکیل شده است و تلاش های علمای جهان اسلام را به دیدۀ قدر می نگرد.

 

محترم رئیس الوزراء افزود که ملت مظلوم فلسطین در طول تاریخ همانند افغان ها با درد و رنج مواجه شده اند و بخاطر بیرون‌رفت از این وضعیت نیاز جدی به وحدت و اتحاد امت اسلامی می باشد و تنها این مسئولیت سنگین را علما میتوانند انجام دهند.

 

الحاج ملا محمد حسن در اخیر صحبت هایش، گفت که افغانستان امروز به طور مجموعی با حوادث ناشی از زلزله، سیلاب ها و مشکلات اخراج مهاجرین دست و گریبان است، اما مسئولین امارت اسلامی بخاطر حل مشکلات متذکره، با تعهد و اخلاص کار نموده و تا حد ممکن با یکدیگر همکاری می کنیم و برای نجات کشورهای اسلامی از مشکلات موجود، همدیگر را دعا می نماییم.#