راپور تلفات ملکی سه ماه اول (جنوری، فبروری و مارچ) ۲۰۲۰ میلادی

در سه ماه اول – جنوری، فبروری و مارچ – ۲۰۲۰ میلادی، در مجموع ۳۰۱ رویدادهای دردناک در ۳۴ ولایات کشور رخ داده است، که از میان این رویدادها، ۲۶۶ آن از سوی امریکای ها و اداره دست نشانده کابل رخ داده، که ۸۸٪ تمام رویدادها را تشکیل می دهد، و ۳۵ رویداد از سوی […]

در سه ماه اول – جنوری، فبروری و مارچ – ۲۰۲۰ میلادی، در مجموع ۳۰۱ رویدادهای دردناک در ۳۴ ولایات کشور رخ داده است، که از میان این رویدادها، ۲۶۶ آن از سوی امریکای ها و اداره دست نشانده کابل رخ داده، که ۸۸٪ تمام رویدادها را تشکیل می دهد، و ۳۵ رویداد از سوی افراد نامعلوم و بر اثر منازعات بین خودی رخ داده، که ۱۲٪ رویدادها را تشکیل می دهد.

در تمام ۳۰۱ رویدادها، ۶۱۳ تن هموطنان مظلوم ما شهید و زخمی شده اند، که ۳۶۳ تن آن شهید و ۲۵۰ تن دیگر زخمی شده اند. از میان ۳۴۳ تن شهدا، ۲۴۰ تن آنان مردان، ۶۷ تن آنان زنان و ۵۶ تن آنان کودکان هستند. و از میان ۲۵۰ تن زخمیان، ۱۶۹ تن آنان مردان، ۳۱ تن آنان زنان و ۵۰ تن آنان کودکان هستند.

از میان تمام ۶۱۳ تن شهدا و زخمیان، ۴۹۱ تن آنان از سوی اشغالگران و اداره کابل شهید و زخمی شده اند، که از میان آن ها ۳۱۱ تن افراد ملکی شهید شده اند، که شامل ۲۰۵ تن مردان، ۶۰ تن زنان و ۴۶ تن کودکان است. همچنان ۱۸۰ تن ملکی از سوی امریکایی ها و اداره دست نشانده زخمی شده اند، که شامل ۱۱۱ تن مردان، ۲۴ تن زنان و ۴۵ تن کودکان است.

۱۲۲ تن هموطنان ما از سوی افراد نامعلوم و بر اثر منازعات بین خودی کشته و زخمی شده اند، که ۵۲ تن آنان کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده اند. از میان ۵۲ تن کشته شدگان، ۳۵ تن مردان، ۷ تن زنان و ۱۰ تن کودکان هستند. همچنان از میان ۷۰ تن زخمیان، ۵۳ تن مردان ۷ تن زنان و ۱۰ تن کودکان هستند.

 

همچنان در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی – جنوری، فبروری و مارچ – ۱۵۰ تن هموطنان مظلوم ما از سوی امریکایی ها و اداره کابل اسیر شده اند.

 راپور مختصر خسارات واردشده مالی از سوی امریکایی ها و اداره کابل :

مردم مظلوم ملکی در مدت یادشده با خسارات ذیل مالی رو برو شده اند :

  • خانه های تخریب شده : ۶۶
  • موترهای تخریب شده : ۳۳
  • موترسایکل های تخریب شده : ۴۵
  • دکان های تخریب شده : ۱۱۷۱
  • شمسی های تخریب شده : ۱۵
  • مساجد و مدارس تخریب شده : ۱۳
  • دروازه های منفجر شده خانه ها : ۱۰۰
  • مکاتب و کلینک های تخریب شده : ۷
  • حیوانات تلف شده : ۱۴

در اثنای عملیات های دشمن، اجناس زیادی بیش بها و ملیون ها پول نقد افغانی نیز از خانه های مردم ملکی دزدی شده است.

کمیسیون سمع شکایات و جلوگیری از تلفات ملکی
۹/۲۹/۱۴۴۱هـ ق
۱۴/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۵/۳م