یادی از شهید سعید الله (الیاس) – تقبله الله –

معین الدین غزنوی و زبیر احمد راسخ برای اینکه سوانح همه شهدای برکه و داستان های شهامت و شجاعت و شهادت طلبی شان به رشته تحریر درآورده شود، قطعاً هزاران صفحه پر خواهد شد. به راستی هم، ایشان دارای صفات والای ایمانی و اخلاقی بودند. یکی ازان شهدای لقا طلب سرزمین مجاهد پرور برکه، دیاری […]

معین الدین غزنوی و زبیر احمد راسخ

برای اینکه سوانح همه شهدای برکه و داستان های شهامت و شجاعت و شهادت طلبی شان به رشته تحریر درآورده شود، قطعاً هزاران صفحه پر خواهد شد. به راستی هم، ایشان دارای صفات والای ایمانی و اخلاقی بودند.

یکی ازان شهدای لقا طلب سرزمین مجاهد پرور برکه، دیاری که از هر گوشه آن، حتی از سنگ و چوپ آن، بوی معطر خون پاک شهدا به مشام می ‌رسد، مجاهد قهرمان سعیدالله مشهور به الیاس هم است.

الیاس، که همسنگرانش سخت امید بر آن بسته بودند که به زودی، این مربی و استاد مجاهدان فدایی به حیث قومندان قطعه خاص – قطعه لیزری – ولسوالی برکه (بغلان) ، مجاهدان زیادی را برای کارزار حق و باطل، همانند خود تربیه و آماده کند.

او در این اواخر در ظرف تقریبا یک ماه در چندین عملیات های قطعه لیزری در ولسوالی های اشکمش (تخار)، برکه و نهرین (بغلان)  به حیث امیر و مربی شرکت نموده، و به دشمن تلفات سنگین وارد کرده بود.

شهید الیاس در تمام ایام جهادی شان مخلصانه زیست. عشق شهادت در دل شان موج می زد. عاشق بود، نه عاشق دنیا و لذات آن، بلکه عاشق خدا، او بهشت طلب بود و این عشق از سیمای نورانی و از اخلاق و تواضع شان، هویدا بود. احساس می شد بوی بهشت خلد برین بر مشام شان مثل صحابی بزگوار انس بن النضر – رضی الله عنه – می رسد، گویا از استشمام آن بوی روح پرور، مست بود.

از هیچ عملیات مجاهدین اطلاع نمی یافت، مگر اینکه تلاش می نمود در آن عملیات شرکت کند، تا اینکه بالاخره به تاریخ ۲۶ جمادی الثانی ۱۴۴۱ مصادف با ۲ حوت ۱۳۹۸ هجری شمسی، در یک عملیات شب هنگام مجاهدین لیزری در ولسوالی نهرین به آرمان مقدس خود، که همانا شهادت است، نائل آمد. انا لله وانا الیه راجعون.

جوانی رخت سفر بست، که همسنگرانش به او می بالیدند. مجاهدین به او چشم امید بسته بودند، که صدها مجاهدین سربکف را تربیه نموده، به میدان جهاد و مبارزه تقدیم کند. اما به تقدیر الهی، این گل زیبای باغ جهاد از میان یاران چیده شد و به جمع کاروان شهدا پیوست. امید است که الله متعال روح این شهید قهرمان را با جمع شهدای بدر و احد یکجا کند. اللهم آمین

پس دوستان با وفا آنانی اند که برای برآوردن آرمان یاران گلگلون کفن شان سعی نمایند و دیگران را نیز به این هدف مقدس فرا بخوانند. هیچ یکی از همسنگران شهید الیاس آن کلماتی را فراموش نکنند، که شهید قاری محمد یونس (عبدالبصیر فدایی) در ویدیوی ضبط شده، در پاسخ به اینکه غرض تان ازین فدا کردن خود چیست، فرمود : وفا بر آن قول وعهدیست که برای مجاهد استشهادی شهید قاری شمس الرحمن (معوذ) داده بودم. راستی هم عبدالبصیرجان شهید به عهد خود وفا نمود و به قافله استشهادیان پیوست. فرموده الله ذو الجلال است :

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا – الاحزاب : ۲۳

ان شاءالله، یاران شهید الیاس هم کم از شهید عبدالبصیر نخواهند بود. دشمن بزدل فکر نکند که صف مجاهدین با شهادت الیاس ضعیف شود، نخیر، شهادت در صف مجاهدین افتخار است. مجاهدین به شهادت می ‌نازند. چه زیبا گفته است شاعر :

ما شیشه ایم و باک نداریم از شکست
شیشه هر آنچه می شکند تیزتر شود