سوانح کوتاه شهید ملا عزت الله منصوری – تقبله الله –

حافظ نثار احمد بدری شهید ملا عزت الله منصوری پسر گلاب خان در قریه احمد خان در مربوطات ولسوالی ادرسکن ولایت هرات در سال ۱۳۷۹ هجری شمسی چشم به دنیای هست و بود گشود. شهید منصوری درس های ابتدایی را به سن هفت سالگی در قریه خود نزد ملا امام مسجد آغاز نمود. سپس به […]

حافظ نثار احمد بدری

شهید ملا عزت الله منصوری پسر گلاب خان در قریه احمد خان در مربوطات ولسوالی ادرسکن ولایت هرات در سال ۱۳۷۹ هجری شمسی چشم به دنیای هست و بود گشود.

شهید منصوری درس های ابتدایی را به سن هفت سالگی در قریه خود نزد ملا امام مسجد آغاز نمود. سپس به سن یازده سالگی شامل دارالعلوم محمدیه ولسوالی ادرسکن شد. نیز او در ولسوالی های گذره، انجیل و شیندند نیز به فراگیری علوم قرآنی و نبوی پرداخت. شهید عزت الله منصوری به سن شانزده سالگی دوباره به دارالعلوم محمدیه آمد و به روند درسخوانی اش دوام داد.

شهید ملا عزت الله منصوری بسیار علاقه جهاد وآرزوی شهادت را داشت. اما چون او خوردسال بود اجازه داده نمی شد که به سنگر برود. اما پس از مدتی، شوق فراوان جهادی او را واداشت تا مبارزه مسلحانه خود را برای آزادی کشور و حاکمیت نظام اسلامی آغاز نماید. او در عملیات های چریکی سهم می گرفت و دشمنان دین و میهن را هدف قرار می داد.

شهید عزت الله شب و روز بی صبرانه از الله جل جلاله شهادت فی سبیل الله را می طلبید و از رفقایش نیز می خواست برای او رتبه شهادت را از بارگاه خداوند متعال مسئلت نمایند. شهید عزت الله در مدرسه مشغول درسخوانی بود که یکروز از خواب بیدار شد و بسیار خوشحال معلوم می شد. از او پرسیده که راز این خوشحالی چیست ؟ گفت : خواب دیده ام که شهید شده ام و بر تخت زیبای در جنت نشسته ام. این نشانی از شهید شدن من است و بر خداوند باور دارم که شهید می شوم. چنانکه خداوند متعال فرموده است که هر کسی از عمق قلب دیدار بلا کیف مرا بخواهد، دیدارم را به او عطا می کنم، من یقین دارم که پروردگار به وعده اش وفا می کند.

فردای آنروز خواب راستین شهید ملا عزت الله منصوری به حقیقت پیوست. او به تاریخ ۲۸ سنبله ۱۳۹۷ خورشیدی مصادف با ۱۹ سبتمبر ۲۰۱۸ میلادی در حالیکه به اراده عملیات چریکی روان بود، در راه قریه پشته ای بارکزیی ولسوالی ادرسکن ناگهان با کمین اربکی های اجیر مواجه شد و چهره زیبایش به خاک و خون رنگین شد. شهید طالب العلم منصوری – تقبله الله – به سن ۱۸ سالگی جام سعادت بخش شهادت را نوش جان نمود. نحسبه کذالک والله حسیبه.

روحش شاد ویادش گرامی باد